Active Learner in Distance Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43927539" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43927539 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aktivní účastník distančního vzdělávání
Original language description
V tomto příspěvku shrnujeme své zkušenosti a zjištění, ke kterým jsme dospěli během projektu "Moderní lektor - vzdělávání dospělých moderně a efektivně", který v letech 2010-2012 s finanční podporou Evropského sociálního fondu probíhal v Ústeckém kraji v České republice. Celkem bylo vytvořeno a realizováno deset kurzů: 1. Základy distančního vzdělávání, 2. Principy účinné distanční výuky, 3. Rozdíly mezi distančním a prezenčním kurzem, 4. E-learning v distančním vzdělávání, 5. Práce s LMS systémy a autorskými nástroji, 6. Metodika on-line vzdělávání, 7. Pravidla vedení on-line kurzu, 8. Práce s interaktivní tabulí, 9. Andragogika, 10. Motivace při vzdělávání dospělých. Cílovou skupinou projektu byli lektoři dalšího vzdělávání, a to jak lektoři z praxe, kteří již mají se vzděláváním dospělých mnohaleté zkušenosti, tak lektoři, kteří se pro působení v oblasti vzdělávání dospělých teprve připravují. Kurzů se účastnilo celkem 250 studujících (20 - 27 v každém kurzu). Naše zkušenosti ukázaly, že je vhodné, a dokonce nezbytné zařazovat ve vzdělávání dospělých, v našem případě ve vzdělávání vzdělavatelů, aktivizující metody výuky. Je však třeba pečlivě volit zadání těchto aktivit, zvážit, zda je jejich zařazení pro konkrétní téma studia funkční a zda je na jejich úspěšné absolvování studijní skupina náležitě připravena a naladěna. Kvalitní práce tutora je podmínkou, aby zařazené aktivizující metody výuky přinesly žádoucí efekt.
Czech name
Aktivní účastník distančního vzdělávání
Czech description
V tomto příspěvku shrnujeme své zkušenosti a zjištění, ke kterým jsme dospěli během projektu "Moderní lektor - vzdělávání dospělých moderně a efektivně", který v letech 2010-2012 s finanční podporou Evropského sociálního fondu probíhal v Ústeckém kraji v České republice. Celkem bylo vytvořeno a realizováno deset kurzů: 1. Základy distančního vzdělávání, 2. Principy účinné distanční výuky, 3. Rozdíly mezi distančním a prezenčním kurzem, 4. E-learning v distančním vzdělávání, 5. Práce s LMS systémy a autorskými nástroji, 6. Metodika on-line vzdělávání, 7. Pravidla vedení on-line kurzu, 8. Práce s interaktivní tabulí, 9. Andragogika, 10. Motivace při vzdělávání dospělých. Cílovou skupinou projektu byli lektoři dalšího vzdělávání, a to jak lektoři z praxe, kteří již mají se vzděláváním dospělých mnohaleté zkušenosti, tak lektoři, kteří se pro působení v oblasti vzdělávání dospělých teprve připravují. Kurzů se účastnilo celkem 250 studujících (20 - 27 v každém kurzu). Naše zkušenosti ukázaly, že je vhodné, a dokonce nezbytné zařazovat ve vzdělávání dospělých, v našem případě ve vzdělávání vzdělavatelů, aktivizující metody výuky. Je však třeba pečlivě volit zadání těchto aktivit, zvážit, zda je jejich zařazení pro konkrétní téma studia funkční a zda je na jejich úspěšné absolvování studijní skupina náležitě připravena a naladěna. Kvalitní práce tutora je podmínkou, aby zařazené aktivizující metody výuky přinesly žádoucí efekt.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
7th DisCo Conference Reader: New Media and Education
ISBN
978-80-86302-44-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
138-143
Publisher name
Centre for Higher Education Studies
Place of publication
Prague
Event location
Praha
Event date
Jun 25, 2012
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—