All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Specifics of Working With Children of Foreigners in an Intercultural Schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43923189" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43923189 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Specifika práce s dětmi cizinců v interkulturním prostředí škol

  • Original language description

    Předkládaný text se zabývá aktuálním interkulturním tématem – adaptačním procesem žákůcizinců (tedy žáků s odlišným mateřským jazykem) do prostředí školy. Prezentuje základníokruhy problémů, které mohou vyplývat ze sociokulturní odlišnosti a způsobovat jistáznevýhodnění. Zdrojem mnoha cenných poznatků o interkulturních rozdílech ve výchově avzdělávání jsou výzkumná šetření a studie z oblasti etnopedagogiky, některé z nich jsouv textu uvedeny. Dalším důležitým aspektem je analýza připravenosti pedagogů na prácis touto kategorií dětí. Základní otázky jsou následující: Jaké jsou základní problémyvyplývající ze sociokulturní odlišnosti, se kterými mohou být pedagogové konfrontováni? Coby mělo být obsahem připravenosti budoucích absolventů oboru učitelství na práci s toutokategorií dětí?

  • Czech name

    Specifika práce s dětmi cizinců v interkulturním prostředí škol

  • Czech description

    Předkládaný text se zabývá aktuálním interkulturním tématem – adaptačním procesem žákůcizinců (tedy žáků s odlišným mateřským jazykem) do prostředí školy. Prezentuje základníokruhy problémů, které mohou vyplývat ze sociokulturní odlišnosti a způsobovat jistáznevýhodnění. Zdrojem mnoha cenných poznatků o interkulturních rozdílech ve výchově avzdělávání jsou výzkumná šetření a studie z oblasti etnopedagogiky, některé z nich jsouv textu uvedeny. Dalším důležitým aspektem je analýza připravenosti pedagogů na prácis touto kategorií dětí. Základní otázky jsou následující: Jaké jsou základní problémyvyplývající ze sociokulturní odlišnosti, se kterými mohou být pedagogové konfrontováni? Coby mělo být obsahem připravenosti budoucích absolventů oboru učitelství na práci s toutokategorií dětí?

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    MMK 2013 : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference

  • ISBN

    978-80-87952-00-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    2433-2439

  • Publisher name

    Magnanimitas

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    Dec 9, 2013

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article