The Specifics of Working With Children of Foreigners in an Intercultural Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43923189" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43923189 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Specifika práce s dětmi cizinců v interkulturním prostředí škol
Original language description
Předkládaný text se zabývá aktuálním interkulturním tématem – adaptačním procesem žákůcizinců (tedy žáků s odlišným mateřským jazykem) do prostředí školy. Prezentuje základníokruhy problémů, které mohou vyplývat ze sociokulturní odlišnosti a způsobovat jistáznevýhodnění. Zdrojem mnoha cenných poznatků o interkulturních rozdílech ve výchově avzdělávání jsou výzkumná šetření a studie z oblasti etnopedagogiky, některé z nich jsouv textu uvedeny. Dalším důležitým aspektem je analýza připravenosti pedagogů na prácis touto kategorií dětí. Základní otázky jsou následující: Jaké jsou základní problémyvyplývající ze sociokulturní odlišnosti, se kterými mohou být pedagogové konfrontováni? Coby mělo být obsahem připravenosti budoucích absolventů oboru učitelství na práci s toutokategorií dětí?
Czech name
Specifika práce s dětmi cizinců v interkulturním prostředí škol
Czech description
Předkládaný text se zabývá aktuálním interkulturním tématem – adaptačním procesem žákůcizinců (tedy žáků s odlišným mateřským jazykem) do prostředí školy. Prezentuje základníokruhy problémů, které mohou vyplývat ze sociokulturní odlišnosti a způsobovat jistáznevýhodnění. Zdrojem mnoha cenných poznatků o interkulturních rozdílech ve výchově avzdělávání jsou výzkumná šetření a studie z oblasti etnopedagogiky, některé z nich jsouv textu uvedeny. Dalším důležitým aspektem je analýza připravenosti pedagogů na prácis touto kategorií dětí. Základní otázky jsou následující: Jaké jsou základní problémyvyplývající ze sociokulturní odlišnosti, se kterými mohou být pedagogové konfrontováni? Coby mělo být obsahem připravenosti budoucích absolventů oboru učitelství na práci s toutokategorií dětí?
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
MMK 2013 : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87952-00-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
7
Pages from-to
2433-2439
Publisher name
Magnanimitas
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Dec 9, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—