Inclusive didactics as a part of professional training student's Faculty of Education WBU in Plzen
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43952302" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43952302 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.pf.ukf.sk/images/docs/projekty/2017/pC-Cp/Inovativne_trendy_e_2018.pdf" target="_blank" >https://www.pf.ukf.sk/images/docs/projekty/2017/pC-Cp/Inovativne_trendy_e_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Inkluzivní didaktika jako součást profesní přípravy studentů na Fakultě pedagogické Západočeské univerzity v Plzni
Original language description
Předmět Inkluzivní didaktika je explicitně vymezen v metodickém materiálu –„Rámcové požadavky na studijní programy, jejichž absolvováním se získává odborná kvalifikace k výkonu regulovaných povolání pedagogických pracovníků“. Je zařazen do programů jak v oblasti vzdělávání v neučitelské pedagogice, tak především v oblasti vzdělávání učitelské pedagogice. Inkluzivní didaktiku chápeme jako průnik mezi speciální pedagogikou a obecnou didaktikou, přesto řešení této problematiky posuzujeme šířeji. V současné době kurikulum učitelské přípravy na FPE ZČU obsahuje předmět Inkluzivní pedagogika. Dosavadní zkušenost ukazuje, že jediný předmět věnovaný této problematice je nedostatečný. Jde nám o schopnost studentů učitelství vnímat každého žáka z hlediska jeho individuálních potřeb, připravit budoucího učitele jako spolutvůrce inkluzivní kultury školy.
Czech name
Inkluzivní didaktika jako součást profesní přípravy studentů na Fakultě pedagogické Západočeské univerzity v Plzni
Czech description
Předmět Inkluzivní didaktika je explicitně vymezen v metodickém materiálu –„Rámcové požadavky na studijní programy, jejichž absolvováním se získává odborná kvalifikace k výkonu regulovaných povolání pedagogických pracovníků“. Je zařazen do programů jak v oblasti vzdělávání v neučitelské pedagogice, tak především v oblasti vzdělávání učitelské pedagogice. Inkluzivní didaktiku chápeme jako průnik mezi speciální pedagogikou a obecnou didaktikou, přesto řešení této problematiky posuzujeme šířeji. V současné době kurikulum učitelské přípravy na FPE ZČU obsahuje předmět Inkluzivní pedagogika. Dosavadní zkušenost ukazuje, že jediný předmět věnovaný této problematice je nedostatečný. Jde nám o schopnost studentů učitelství vnímat každého žáka z hlediska jeho individuálních potřeb, připravit budoucího učitele jako spolutvůrce inkluzivní kultury školy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Inovatívne trendy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe : zborník študií z medzinárodnej vedeckej konferencie
ISBN
978-80-558-1277-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
6
Pages from-to
536-541
Publisher name
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta
Place of publication
Nitra
Event location
Nitra
Event date
Nov 13, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—