All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Using Bee-bots, programmable robotic toys, in kindergartens and at the first stage of elementary schools for testing key problem-solving skills

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43956593" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43956593 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://unibook.upjs.sk/img/cms/2019/FF/edukacia-2-2019-web.pdf" target="_blank" >https://unibook.upjs.sk/img/cms/2019/FF/edukacia-2-2019-web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití programovatelné robotické hračky Bee-bot v mateřské škole a na prvním stupni ZŠ pro testování klíčové kompetence k řešení problémů

  • Original language description

    Výuka programování se objevuje především až ve vyšších ročnících základních škol či na střední škole. Postupně se ale dostává i na 1. stupeň základní školy nebo dokonce do mateřských škol v podobně programovatelných hraček. Tyto programovatelné hračky mají za úkol rozvíjet nejen algoritmické myšlení, orientaci v prostoru, tvořivého myšlení, ale i především řešení problému. Základem se pak stává složitý problém, který se naučí rozložit na menší části, se kterými bude pracovat. V tomto článku popisujeme a řešíme způsoby práce s programovatelnou včelkou „Bee-Bot“, které vycházejí z testování a měření. Získané poznatky pocházejí ze zkušeností a empirického měření z jedné MŠ v Klatovech a dvě skupiny dětí jsou ze ZŠ v Plzeňském kraji. Vše bylo vybráno na základě příležitostného výběru. Za použití robotických hraček jsme zjišťovali úspěšnost dětí při plnění zadaných úkolů a také jsme je pozorovali, jakým způsobem postupují. Při plnění úkolů vykazovaly dívky vyšší úspěšnost pro splnění úkolu avšak s delšími časy plnění, protože zadaný program více kontrolují a mají vyšší obavy z chyby. Pro další zkoumání budeme testovat větší vzorek dětí pro potvrzení našich hypotéz – zaměřených na rozdíly programování u můžu a žen.

  • Czech name

    Využití programovatelné robotické hračky Bee-bot v mateřské škole a na prvním stupni ZŠ pro testování klíčové kompetence k řešení problémů

  • Czech description

    Výuka programování se objevuje především až ve vyšších ročnících základních škol či na střední škole. Postupně se ale dostává i na 1. stupeň základní školy nebo dokonce do mateřských škol v podobně programovatelných hraček. Tyto programovatelné hračky mají za úkol rozvíjet nejen algoritmické myšlení, orientaci v prostoru, tvořivého myšlení, ale i především řešení problému. Základem se pak stává složitý problém, který se naučí rozložit na menší části, se kterými bude pracovat. V tomto článku popisujeme a řešíme způsoby práce s programovatelnou včelkou „Bee-Bot“, které vycházejí z testování a měření. Získané poznatky pocházejí ze zkušeností a empirického měření z jedné MŠ v Klatovech a dvě skupiny dětí jsou ze ZŠ v Plzeňském kraji. Vše bylo vybráno na základě příležitostného výběru. Za použití robotických hraček jsme zjišťovali úspěšnost dětí při plnění zadaných úkolů a také jsme je pozorovali, jakým způsobem postupují. Při plnění úkolů vykazovaly dívky vyšší úspěšnost pro splnění úkolu avšak s delšími časy plnění, protože zadaný program více kontrolují a mají vyšší obavy z chyby. Pro další zkoumání budeme testovat větší vzorek dětí pro potvrzení našich hypotéz – zaměřených na rozdíly programování u můžu a žen.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Edukácia

  • ISSN

    1339-8725

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    3

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    161-165

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database