New knowledge from transdisciplinary didactics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43957800" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43957800 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Soubory2019/Educo_2019_1.pdf" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Soubory2019/Educo_2019_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nové poznatky z transdisciplinární didaktiky
Original language description
Zavedení transdisciplinární didaktiky do pregraduální přípavy budoucích učitelů základních a středních škol, ale i do bakalářského studia bylo realizováno na Fakultě pedagogické v Plzni. Příspěvek vychází z filozofických a teoretických východisek transdisciplinární didaktiky, která je zaměřená na analýzu obsahu výuky, tvorbu učebního prostředí a na hodnocení kvality výuky. Další část je věnována objasnění metodiky 3A – výzkumného přístupu speciálně určeného ke zkoumání kvality výuky. V závěru příspěvku jsou popsány a zhodnoceny první zkušennosti z pilotního ověřování nově připravovaných a pilotovaných předmětů/kurzů Základy reflexe a hodnocení kvality výuky (ZRHV) v bakalářském a Reflexe a hodnocení kvality výuky (RHV) v navazujícím magisterském studiu učitelských oborů na FPE ZČU v Plzni s cílem posílení oborových didaktik a překonávání problému „propasti“ mezi teorií a praxí v pregrauální přípravě učitelů.
Czech name
Nové poznatky z transdisciplinární didaktiky
Czech description
Zavedení transdisciplinární didaktiky do pregraduální přípavy budoucích učitelů základních a středních škol, ale i do bakalářského studia bylo realizováno na Fakultě pedagogické v Plzni. Příspěvek vychází z filozofických a teoretických východisek transdisciplinární didaktiky, která je zaměřená na analýzu obsahu výuky, tvorbu učebního prostředí a na hodnocení kvality výuky. Další část je věnována objasnění metodiky 3A – výzkumného přístupu speciálně určeného ke zkoumání kvality výuky. V závěru příspěvku jsou popsány a zhodnoceny první zkušennosti z pilotního ověřování nově připravovaných a pilotovaných předmětů/kurzů Základy reflexe a hodnocení kvality výuky (ZRHV) v bakalářském a Reflexe a hodnocení kvality výuky (RHV) v navazujícím magisterském studiu učitelských oborů na FPE ZČU v Plzni s cílem posílení oborových didaktik a překonávání problému „propasti“ mezi teorií a praxí v pregrauální přípravě učitelů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Príprava učiteľov prírodovedných, poľnohospodárskych a príbuzných odborov v meniacich sa požiadavkách praxe
ISBN
978-80-558-1393-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
24
Pages from-to
5-28
Publisher name
Univerzita Konštantína Filozofa
Place of publication
Nitra
Event location
Štrba
Event date
Mar 21, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—