Interdisciplinarity in selected educational areas of the FEP: methodology of a transdisciplinary innovative course and study text for the preparation of students for the integration of interdisciplinary relationships into teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43960126" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43960126 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/42260" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/42260</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mezipředmětovost ve vybraných vzdělávacích oblastech RVP : metodika transdisciplinárního inovativního kurzu a studijní text pro přípravu studentů na integraci mezipředmětových vztahů do výuky
Original language description
Předkládaný text ukazuje příklady využití mezipředmětových vztahů ve vzdělávacích oblastech RVP, především u oblastí Člověk a příroda, Jazyk a jazyková komunikace, Umění a kultura, Člověk a společnost a Člověk a zdraví. Při tvorbě jeho obsahu se podařilo propojit teoretický rámec i praktickou zkušenost uchopení mezipředmětovosti ve výuce z pohledu oborových didaktiků, pedagogů i z pohledu učitelů z praxe. Publikace vznikala za podpory projektu Zvyšování kvality pregraduálního vzdělávání na Fakultě pedagogické ZČU v Plzni (CZ.02.3.68/0 .0 /0 .0 /16_038/0006677) a odráží spolupráci týmu oborových didaktiků FPE a učitelů klinických a fakultních základních a středních škol. Implementace mezipředmětových vztahů v projektování výuky nabízí učitelům širokou škálu možností propojit situace běžného života se vzdělávacím obsahem a přiblížit tím a podpořit porozumění žáků vzdělávacímu obsahu jednotlivých předmětů. Významným přínosem publikace je opora v praktických příkladech a doporučeních pro pedagogickou praxi a metodika vedení transdisciplinárního inovativního kurzu pro přípravu studentů na integraci mezipředmětových vztahů do výuky.
Czech name
Mezipředmětovost ve vybraných vzdělávacích oblastech RVP : metodika transdisciplinárního inovativního kurzu a studijní text pro přípravu studentů na integraci mezipředmětových vztahů do výuky
Czech description
Předkládaný text ukazuje příklady využití mezipředmětových vztahů ve vzdělávacích oblastech RVP, především u oblastí Člověk a příroda, Jazyk a jazyková komunikace, Umění a kultura, Člověk a společnost a Člověk a zdraví. Při tvorbě jeho obsahu se podařilo propojit teoretický rámec i praktickou zkušenost uchopení mezipředmětovosti ve výuce z pohledu oborových didaktiků, pedagogů i z pohledu učitelů z praxe. Publikace vznikala za podpory projektu Zvyšování kvality pregraduálního vzdělávání na Fakultě pedagogické ZČU v Plzni (CZ.02.3.68/0 .0 /0 .0 /16_038/0006677) a odráží spolupráci týmu oborových didaktiků FPE a učitelů klinických a fakultních základních a středních škol. Implementace mezipředmětových vztahů v projektování výuky nabízí učitelům širokou škálu možností propojit situace běžného života se vzdělávacím obsahem a přiblížit tím a podpořit porozumění žáků vzdělávacímu obsahu jednotlivých předmětů. Významným přínosem publikace je opora v praktických příkladech a doporučeních pro pedagogickou praxi a metodika vedení transdisciplinárního inovativního kurzu pro přípravu studentů na integraci mezipředmětových vztahů do výuky.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů