Development of a field-didactic research as a tool improving quality of educators in Pilsen Region
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43958891" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43958891 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvoj oborově-didaktického výzkumu jako prostředku pro zvýšení kvality práce pedagogů v Plzeňském kraji
Original language description
Předkládaná publikace přináší ucelený pohled na současný stav a perspektivy dalšího rozvoje oborově-didaktického výzkumu na Fakultě pedagogické Západočeské univerzity v Plzni (FPE ZČU). Tento výzkum přitom vnímá primárně jako prostředek ke zvýšení kvality pedagogů – absolventů fakulty. Uvedená publikace představuje první, a v rámci České republiky dosud ojedinělý, pokus o zmapování nesmírně komplexních vazeb mezi charakteristikami uchazečů o studium a studentů učitelských oborů, jejich oborově-didaktickou přípravou vycházející (v ideálním případě) z aktuálních výsledků oborově-didaktického výzkumu, a následně kvalitou výuky realizovanou učiteli z praxe (absolventy), která bude nadále zvyšována spoluprací těchto absolventů s fakultou (mimo jiné) na oborově-didaktických výzkumech. Uvedené problematice je nepochybně třeba věnovat pozornost i nadále, a to jak ze strany fakult připravujících učitele, tak rovněž u příslušných orgánů státní správy a samosprávy tak, aby byly pro rozvoj oborově-didaktického výzkumu jako v českých poměrech relativně nové a dosud ne zcela etablované disciplíny vytvořeny vhodné podmínky.
Czech name
Rozvoj oborově-didaktického výzkumu jako prostředku pro zvýšení kvality práce pedagogů v Plzeňském kraji
Czech description
Předkládaná publikace přináší ucelený pohled na současný stav a perspektivy dalšího rozvoje oborově-didaktického výzkumu na Fakultě pedagogické Západočeské univerzity v Plzni (FPE ZČU). Tento výzkum přitom vnímá primárně jako prostředek ke zvýšení kvality pedagogů – absolventů fakulty. Uvedená publikace představuje první, a v rámci České republiky dosud ojedinělý, pokus o zmapování nesmírně komplexních vazeb mezi charakteristikami uchazečů o studium a studentů učitelských oborů, jejich oborově-didaktickou přípravou vycházející (v ideálním případě) z aktuálních výsledků oborově-didaktického výzkumu, a následně kvalitou výuky realizovanou učiteli z praxe (absolventy), která bude nadále zvyšována spoluprací těchto absolventů s fakultou (mimo jiné) na oborově-didaktických výzkumech. Uvedené problematice je nepochybně třeba věnovat pozornost i nadále, a to jak ze strany fakult připravujících učitele, tak rovněž u příslušných orgánů státní správy a samosprávy tak, aby byly pro rozvoj oborově-didaktického výzkumu jako v českých poměrech relativně nové a dosud ne zcela etablované disciplíny vytvořeny vhodné podmínky.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-261-0938-9
Number of pages
70
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publication
Plzeň
UT code for WoS book
—