Curriculum modelling
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43957298" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43957298 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Modelování kurikula
Original language description
Modelování kurikula je systémový nástroj pro udržování nebo zvyšování kvality kurikula. Z toho důvodu má modelování kurikula bezprostřední důsledky pro kvalitu vzdělávacího systému na jeho různých úrovních. Kniha se zabývá modelováním kurikula jako koncepčním systematickým procesem konstituování obsahu, cílů, principů, rozhodujících faktorů vzdělávání. Takto pojímané modelování kurikula je nezbytné pro udržování a rozvíjení základních funkčních vztahů ve vzdělávacím systému: vztahů mezi vzdělávací teorií a praxí a mezi vzdělávací politikou státu a konkrétní vzdělávací činností škol a vyučujících ve školních třídách. Proto je zapotřebí rozumět modelování kurikula do takové míry, která umožní získávat z praxe věrohodné informace o realizaci kurikula, promýšlet, diskutovat a zdůvodňovat rozhodnutí o zásazích do kurikula a pomáhat učitelům ve školách úspěšně se s kurikulem vyrovnávat.
Czech name
Modelování kurikula
Czech description
Modelování kurikula je systémový nástroj pro udržování nebo zvyšování kvality kurikula. Z toho důvodu má modelování kurikula bezprostřední důsledky pro kvalitu vzdělávacího systému na jeho různých úrovních. Kniha se zabývá modelováním kurikula jako koncepčním systematickým procesem konstituování obsahu, cílů, principů, rozhodujících faktorů vzdělávání. Takto pojímané modelování kurikula je nezbytné pro udržování a rozvíjení základních funkčních vztahů ve vzdělávacím systému: vztahů mezi vzdělávací teorií a praxí a mezi vzdělávací politikou státu a konkrétní vzdělávací činností škol a vyučujících ve školních třídách. Proto je zapotřebí rozumět modelování kurikula do takové míry, která umožní získávat z praxe věrohodné informace o realizaci kurikula, promýšlet, diskutovat a zdůvodňovat rozhodnutí o zásazích do kurikula a pomáhat učitelům ve školách úspěšně se s kurikulem vyrovnávat.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-261-0903-7
Number of pages
193
Publisher name
Západočeská univerzita
Place of publication
Plzeň
UT code for WoS book
—