Art Teachers and their Knowledge of Curriculum
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33118980" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33118980 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učitelé výtvarné výchovy a jejich znalosti kurikula
Original language description
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky empirického výzkumu, který zkoumá znalosti kurikula výtvarné výchovy u učitelů základních škol. Cílem šetření je zjistit, zda reflektují celou šíři učiva oboru a zda se v jejich pedagogickém uvažování projevuje jeho změna v Rámcových vzdělávacích programech pro základní vzdělávání. Zajímá nás, co učitelé považují za učivo a jak je formulují. Výsledky ukazují na neznalost kurikula výtvarné výchovy (za učivo se považují výtvarné postupy či techniky, případně praktické výtvarné činnosti a jejich náměty) a přehlížení obsahové domény ověřování komunikačních účinků. Výzkumná data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření, dílčí výsledky jsou interpretovány v širším kontextu problematiky výtvarné edukace.
Czech name
Učitelé výtvarné výchovy a jejich znalosti kurikula
Czech description
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky empirického výzkumu, který zkoumá znalosti kurikula výtvarné výchovy u učitelů základních škol. Cílem šetření je zjistit, zda reflektují celou šíři učiva oboru a zda se v jejich pedagogickém uvažování projevuje jeho změna v Rámcových vzdělávacích programech pro základní vzdělávání. Zajímá nás, co učitelé považují za učivo a jak je formulují. Výsledky ukazují na neznalost kurikula výtvarné výchovy (za učivo se považují výtvarné postupy či techniky, případně praktické výtvarné činnosti a jejich náměty) a přehlížení obsahové domény ověřování komunikačních účinků. Výzkumná data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření, dílčí výsledky jsou interpretovány v širším kontextu problematiky výtvarné edukace.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita
ISBN
978-80-210-5774-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
322-327
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Sep 5, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—