The benefits of art for common learning: reasons, conditions, circumstances
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43960106" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43960106 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.vydavatelstviupol.cz/cz/?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_category_id=1&virtuemart_product_id=105500410&Itemid=130" target="_blank" >https://www.vydavatelstviupol.cz/cz/?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_category_id=1&virtuemart_product_id=105500410&Itemid=130</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.20.24456652" target="_blank" >10.5507/pdf.20.24456652</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přínosnost umění pro společné vzdělávání: důvody, podmínky, okolnosti
Original language description
Kapitola teoreticky vyjasňuje důvody, podmínky a okolnosti pro dosažení výchovných a vzdělávacích cílů ve společném (inkluzivním) vzdělávání. Identifikuje, charakterizuje, klasifikuje a vysvětluje základní aspekty tvůrčího procesu vedoucího k poznávání prostřednictvím symbolizace poznávaného obsahu a prostřednictvím expresivní experimentace, která tvůrčí symbolizaci doprovází. S východiskem v Goodmanově pojetí symbolizace jako způsobu světatvorby (worldmaking) se v kapitole objasňují funkce expresivních aktivit ve vzdělávacím a výchovném procesu. Na tomto podkladě je pod názvem filetický přístup charakterizována výchovná a vzdělávací koncepce založená na didakticky a výchovně užitečném spojení tvůrčí exprese, expresivní experimentace a reflexe spojené s dialogem ve výchovné skupině.
Czech name
Přínosnost umění pro společné vzdělávání: důvody, podmínky, okolnosti
Czech description
Kapitola teoreticky vyjasňuje důvody, podmínky a okolnosti pro dosažení výchovných a vzdělávacích cílů ve společném (inkluzivním) vzdělávání. Identifikuje, charakterizuje, klasifikuje a vysvětluje základní aspekty tvůrčího procesu vedoucího k poznávání prostřednictvím symbolizace poznávaného obsahu a prostřednictvím expresivní experimentace, která tvůrčí symbolizaci doprovází. S východiskem v Goodmanově pojetí symbolizace jako způsobu světatvorby (worldmaking) se v kapitole objasňují funkce expresivních aktivit ve vzdělávacím a výchovném procesu. Na tomto podkladě je pod názvem filetický přístup charakterizována výchovná a vzdělávací koncepce založená na didakticky a výchovně užitečném spojení tvůrčí exprese, expresivní experimentace a reflexe spojené s dialogem ve výchovné skupině.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Oborová didaktika uměleckých disciplín v inkluzivním vzdělávání
ISBN
978-80-244-5665-2
Number of pages of the result
43
Pages from-to
11-53
Number of pages of the book
268
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS chapter
—