Psychological literacy from two cognition perspectives: a current challenge for teaching of psychology and for its didactics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889612" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889612 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68081740:_____/15:00448898
Result on the web
<a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1146/1422" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1146/1422</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2015-3-3" target="_blank" >10.5817/SP2015-3-3</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Psychologická gramotnost ze dvou poznávacích perspektiv: aktuální výzva pro výuku psychologie a její didaktiku
Original language description
Studie se zabývá psychologickou gramotností jako jedním z klíčových cílů vzdělávání v psychologii. Autoři analyzují psychologickou gramotnost jako koncept, který podmiňuje výběr vzdělávacího obsahu a použití metod v psychologickém vzdělávání. S oporou oSearlovo (2004) rozlišení ontologie první a třetí osoby autoři upozorňují na nebezpečí redukcionismu v psychologickém vzdělávání, jestliže v něm není věnována dostatečná pozornost poznávací perspektivě první osoby. Zároveň teoreticky objasňují, jak poznávací perspektivu první osoby uplatnit ve výuce prostřednictvím expresivních tvůrčích činností. Na podkladě Goodmanovy (2007) klasifikace typů symbolické reprezentace teoreticky vysvětlují funkci exprese v psychologickém vzdělávání a objasňují metodu tzv.expresivní experimentace založenou na principu optimální bezpečné angažovanosti v psychicky působivém obsahu.
Czech name
Psychologická gramotnost ze dvou poznávacích perspektiv: aktuální výzva pro výuku psychologie a její didaktiku
Czech description
Studie se zabývá psychologickou gramotností jako jedním z klíčových cílů vzdělávání v psychologii. Autoři analyzují psychologickou gramotnost jako koncept, který podmiňuje výběr vzdělávacího obsahu a použití metod v psychologickém vzdělávání. S oporou oSearlovo (2004) rozlišení ontologie první a třetí osoby autoři upozorňují na nebezpečí redukcionismu v psychologickém vzdělávání, jestliže v něm není věnována dostatečná pozornost poznávací perspektivě první osoby. Zároveň teoreticky objasňují, jak poznávací perspektivu první osoby uplatnit ve výuce prostřednictvím expresivních tvůrčích činností. Na podkladě Goodmanovy (2007) klasifikace typů symbolické reprezentace teoreticky vysvětlují funkci exprese v psychologickém vzdělávání a objasňují metodu tzv.expresivní experimentace založenou na principu optimální bezpečné angažovanosti v psychicky působivém obsahu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
26
Pages from-to
21-46
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—