A screening tool for identifying students at risk of reduced effectiveness in distance learning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43965976" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43965976 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://dist-screening.fpe.zcu.cz/" target="_blank" >https://dist-screening.fpe.zcu.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Screeningový nástroj pro identifikaci žáků ohrožených sníženou efektivitou při distanční výuce
Original language description
Jedná se o screeningový nástroj umožňující na základě vložených dat jednak identifikovat žáky ohrožené sníženou efektivitou při distanční výuce, jednak pak nastavit vhodně parametry výuky z hlediska užívání aktivních metod učení a poměry sychronní a asynchronní výuky. Ačkoliv je samotný nástroj jednoduchý a vyžaduje vložení poměrně malého množství vstupních dat, jde o výsledek velmi komplexního výzkumu do něhož se zapojilo 70 učitelů českého jazyka, fyziky, matematiky, německého jazyka a zeměpisu, a vice než 1400 žáků základních a středních škol.
Czech name
Screeningový nástroj pro identifikaci žáků ohrožených sníženou efektivitou při distanční výuce
Czech description
Jedná se o screeningový nástroj umožňující na základě vložených dat jednak identifikovat žáky ohrožené sníženou efektivitou při distanční výuce, jednak pak nastavit vhodně parametry výuky z hlediska užívání aktivních metod učení a poměry sychronní a asynchronní výuky. Ačkoliv je samotný nástroj jednoduchý a vyžaduje vložení poměrně malého množství vstupních dat, jde o výsledek velmi komplexního výzkumu do něhož se zapojilo 70 učitelů českého jazyka, fyziky, matematiky, německého jazyka a zeměpisu, a vice než 1400 žáků základních a středních škol.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL04000147" target="_blank" >TL04000147: Development of a screening tool identifying pupils prone to lower distance learning effectivity</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
SW-FPE-22-01
Technical parameters
Aplikace dostupná ke stažení na výše odkazované stránce umožňuje po zadání vstupních dat následující: a) Zhodnocení, jak je třída jako celek připravena na distanční výuku z hlediska očekávané efektivity b) Vyhodnocení připravenosti jendotlivých žáků v tomto ohledu a identifikaci těch obzvláště ohrožených. c) Rámcové doporučení, do jaké míry je ve třídě vhodné využívat metody aktivního učení. d) Rámcové doporučení, jak nastavit poměr synchronnní a asynchronní výuky ve třídě. Výsledky jsou uvedeny jednak číselně, jednak je poskytnut slovní komentář. Kontaktní osoba: doc. Mgr. Jiří Kohout, Ph.D., jkohout4@rek.zcu.cz, tel.: +420 377 636 305.
Economical parameters
Ekonomické parametry nelze přesně kvantifikovat, jde o volně dostupný nástroj určený především učitelům z praxe. Zvýšení efektivity (nejen distanční) výuky má však nesporně zásadní ekonomické dopady například do oblasti HDP, jak demonstrovaly četné vědecké studie.
Owner IČO
49777513
Owner name
Západočeská univerzita v Plzni