All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

KEY COMPETENCE (NOT ONLY) FOR THE ARTS IN THE EUROPEAN CURRICULUM: ANALYTICAL EXPLANATION

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43971741" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43971741 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216224:14410/22:00134068 RIV/60076658:12410/22:43905180 RIV/44555601:13430/22:43897465

  • Result on the web

    <a href="https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/issue/archive" target="_blank" >https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/issue/archive</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2022-3-1" target="_blank" >10.5817/SP2022-3-1</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    KLÍČOVÁ KOMPETENCE (NEJEN) PRO UMĚLECKÉ OBORY V EVROPSKÉM KURIKULU: ANALYTICKÉ VYSVĚTLENÍ

  • Original language description

    V článku je teoreticky analyzována klíčová kompetence kulturní povědomí a vyjadřování s cílem objasnit její strukturu a charakterizovat způsoby její realizace ve vzdělávací praxi. Důraz je kladen na kreativní povahu této kompetence a na její vztah k poznávacím procesům. Z toho vyplývá úzká vazba této kompetence na kulturní obsah, bez kterého ji nelze rozvíjet. S oporou o historický vývoj pojmu exprese ve filozofii a v estetice je navržen teoretický model pro vysvětlování kreativních postupů vedoucích k rozvoji této klíčové kompetence v kontextu historického vývoje kultury. Na základě tohoto modelu jsou diskutovány možnosti a limity zkoumání a hodnocení projevů kompetence kulturní povědomí a vyjadřování ve vzdělávací praxi.

  • Czech name

    KLÍČOVÁ KOMPETENCE (NEJEN) PRO UMĚLECKÉ OBORY V EVROPSKÉM KURIKULU: ANALYTICKÉ VYSVĚTLENÍ

  • Czech description

    V článku je teoreticky analyzována klíčová kompetence kulturní povědomí a vyjadřování s cílem objasnit její strukturu a charakterizovat způsoby její realizace ve vzdělávací praxi. Důraz je kladen na kreativní povahu této kompetence a na její vztah k poznávacím procesům. Z toho vyplývá úzká vazba této kompetence na kulturní obsah, bez kterého ji nelze rozvíjet. S oporou o historický vývoj pojmu exprese ve filozofii a v estetice je navržen teoretický model pro vysvětlování kreativních postupů vedoucích k rozvoji této klíčové kompetence v kontextu historického vývoje kultury. Na základě tohoto modelu jsou diskutovány možnosti a limity zkoumání a hodnocení projevů kompetence kulturní povědomí a vyjadřování ve vzdělávací praxi.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA20-13038S" target="_blank" >GA20-13038S: On productive culture of teaching and learning</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

    2336-4521

  • Volume of the periodical

    27

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    24

  • Pages from-to

    9-32

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85152702010