Immersive virtual environment as a didactic tool for teaching student teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43968936" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43968936 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pdfweb.truni.sk/download?kps/konferencie/juvenilia-paedagogica-2023-zbornik.pdf" target="_blank" >https://pdfweb.truni.sk/download?kps/konferencie/juvenilia-paedagogica-2023-zbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Imerzivní virtuální prostředí jako didaktický prostředek pro výuku studentů učitelství
Original language description
Virtuální realita nachází stále častější uplatnění v tréninku komunikačních a pedagogicko-psychologických dovedností budoucích učitelů. V rámci disertační práce, jejíž záměry budou v příspěvku představeny, je na Západočeské univerzitě pod názvem Virtuální třída rozvíjeno specifické imerzní prostředí, které simuluje prostředí reálné školní třídy. V příspěvku budou prezentovány technické parametry a didaktická východiska Virtuální třídy, aktuální verze Virtuální třídy i vize jejího rozvoje do budoucna. Virtuální třída je v současné době využívána pro trénink pedagogicko-psychologických dovedností budoucích učitelů geografie. Studenti a didaktici poskytují zpětnou vazbu, díky které je nástroj postupně doplňován o nové prvky (doplňky vybavení třídy, nové typy avatarů, nové akce avatarů, možnost nahrát vlastní prezentaci studentů, nové rozhraní pro nastavení virtuální třídy apod.).
Czech name
Imerzivní virtuální prostředí jako didaktický prostředek pro výuku studentů učitelství
Czech description
Virtuální realita nachází stále častější uplatnění v tréninku komunikačních a pedagogicko-psychologických dovedností budoucích učitelů. V rámci disertační práce, jejíž záměry budou v příspěvku představeny, je na Západočeské univerzitě pod názvem Virtuální třída rozvíjeno specifické imerzní prostředí, které simuluje prostředí reálné školní třídy. V příspěvku budou prezentovány technické parametry a didaktická východiska Virtuální třídy, aktuální verze Virtuální třídy i vize jejího rozvoje do budoucna. Virtuální třída je v současné době využívána pro trénink pedagogicko-psychologických dovedností budoucích učitelů geografie. Studenti a didaktici poskytují zpětnou vazbu, díky které je nástroj postupně doplňován o nové prvky (doplňky vybavení třídy, nové typy avatarů, nové akce avatarů, možnost nahrát vlastní prezentaci studentů, nové rozhraní pro nastavení virtuální třídy apod.).
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů