Virtual Field Trips in Geography Education: SWOT Analysis Based on a Meta-Analysis
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43974039" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43974039 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.arnica.zcu.cz/images/2024_clanky/Arnika_2024_1-2_1-Hrncirova-Stacke-web.pdf" target="_blank" >https://www.arnica.zcu.cz/images/2024_clanky/Arnika_2024_1-2_1-Hrncirova-Stacke-web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Virtuální terénní exkurze v geografii: SWOT analýza vytvořená metaanalýzou
Original language description
Virtuální terénní exkurze (VFT) představují inovativní nástroj ve vzdělávání, který umožňuje studentům navštívit různá místa prostřednictvím virtuální reality. Tento článek se zaměřuje na analýzu silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb spojených s implementací VFT ve výuce, zejména v oboru geografie. Výzkum je založen na metaanalýze 24 odborných zdrojů s využitím SWOT analýzy k zodpovězení výzkumné otázky: „Jaké jsou silné a slabé stránky využití VFT ve výuce a jaké hrozby a příležitosti její implementace přináší?“. Jako hlavní silné stránky byly označeny rozvoj digitálních kompetencí, podpora inkluzivního vzdělávání a podpora názornosti a motivace. Naopak jako slabé stránky se projevily nedostatečnost dostupných VFT a nemožnost plné náhrady klasických terénních exkurzí. Příležitosti zahrnují pokroky ve vývoji VFT a jejich lepší dostupnost v čase, zatímco hrozby mohou plynout například z negativního postoje školy a vzdělávacího systému. Tento článek poskytuje ucelený pohled na problematiku VFT a slouží jako základ pro další výzkumy a diskuzi v této oblasti.
Czech name
Virtuální terénní exkurze v geografii: SWOT analýza vytvořená metaanalýzou
Czech description
Virtuální terénní exkurze (VFT) představují inovativní nástroj ve vzdělávání, který umožňuje studentům navštívit různá místa prostřednictvím virtuální reality. Tento článek se zaměřuje na analýzu silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb spojených s implementací VFT ve výuce, zejména v oboru geografie. Výzkum je založen na metaanalýze 24 odborných zdrojů s využitím SWOT analýzy k zodpovězení výzkumné otázky: „Jaké jsou silné a slabé stránky využití VFT ve výuce a jaké hrozby a příležitosti její implementace přináší?“. Jako hlavní silné stránky byly označeny rozvoj digitálních kompetencí, podpora inkluzivního vzdělávání a podpora názornosti a motivace. Naopak jako slabé stránky se projevily nedostatečnost dostupných VFT a nemožnost plné náhrady klasických terénních exkurzí. Příležitosti zahrnují pokroky ve vývoji VFT a jejich lepší dostupnost v čase, zatímco hrozby mohou plynout například z negativního postoje školy a vzdělávacího systému. Tento článek poskytuje ucelený pohled na problematiku VFT a slouží jako základ pro další výzkumy a diskuzi v této oblasti.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Arnica
ISSN
1804-8366
e-ISSN
—
Volume of the periodical
14
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
1-7
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—