The mutual influence of French as a foreign language and Russian as 1 2 CJ in Czech schools The mutual influence of French as a foreign language and Russian as 1 2 CJ in Czech schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23670%2F14%3A43925171" target="_blank" >RIV/49777513:23670/14:43925171 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzájemný vliv francouzštiny jako CJ 1 a ruštiny jako CJ 2 v české škole
Original language description
Didaktika CJ2 je, stejně jako integrovaná didaktika, nejnovější součástí oborové didaktiky, didaktiky cizích jazyků. Didaktika CJ2 vychází z vědeckého základu DCJ a dále jej rozvíjí. Zaměřuje se především na uplatnění komparativní metody při osvojování CJ2 a kognitivnost vyučovacího procesu. Čím kvalitnější jsou návyky a dovednosti z CJ1, tím snazší je jejich využití v CJ2. Didaktika druhého cizího jazyka musí trvale řešit trojúhelník vzájemných vztahů MJ RIGHTWARDS ARROW CJ 1 RIGHTWARDS ARROW CJ 2. V našem článku se na tyto vzájemné vztahy zaměříme z pohledu vzájemnného přenosu mezi jazyky. Budeme se zabývat kladným přenosem i přenosem záporným t. j. interferencí.
Czech name
Vzájemný vliv francouzštiny jako CJ 1 a ruštiny jako CJ 2 v české škole
Czech description
Didaktika CJ2 je, stejně jako integrovaná didaktika, nejnovější součástí oborové didaktiky, didaktiky cizích jazyků. Didaktika CJ2 vychází z vědeckého základu DCJ a dále jej rozvíjí. Zaměřuje se především na uplatnění komparativní metody při osvojování CJ2 a kognitivnost vyučovacího procesu. Čím kvalitnější jsou návyky a dovednosti z CJ1, tím snazší je jejich využití v CJ2. Didaktika druhého cizího jazyka musí trvale řešit trojúhelník vzájemných vztahů MJ RIGHTWARDS ARROW CJ 1 RIGHTWARDS ARROW CJ 2. V našem článku se na tyto vzájemné vztahy zaměříme z pohledu vzájemnného přenosu mezi jazyky. Budeme se zabývat kladným přenosem i přenosem záporným t. j. interferencí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Bilingvismus a interference - slovanské jazyky
ISBN
978-80-261-0447-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
25
Pages from-to
11-36
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publication
Plzeň
Event location
Plzeň
Event date
Jun 12, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—