Conditions and Obstacles of Nursing Communication Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F12%3A43884382" target="_blank" >RIV/60076658:12110/12:43884382 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podmínky a překážky výuky komunikace v ošetřovatelství
Original language description
Článek se zabývá problematikou výuky komunikace v ošetřovatelství a to z pohledu podmínek, pomůcek a připravenosti vyučujících (slabých a silných stránek) pro výuku komunikačních dovedností ve studijním programu Ošetřovatelství. Kvalitativní šetření na vzorku šesti vyučujících na univerzitách a vysokých školách odhalilo překážky, které brání efektivní výuce komunikačních dovedností. Analýzou zakotvené teorie jsme získali hlavní koncepty: Efektivita, Osobnost, Filosofie, Problém a Postrádání, které charakterizují způsob výuky, z pohledu vyučujících na to, jak vyučují a jak vidí výuku komunikace. Vyučující postrádají zkušenosti a to úroveň jejich získání v kvalifikačním vzdělávání. Dále spolupráci v týmu pedagogů a to především vyučujících ošetřovatelských předmětů, komunikaci a spolupráci se sestrami na odděleních klinických pracovišť tak, aby na studenty působili jednotně, lépe řečeno, směrem k osvojení komunikačních intervencí sestry ve všech oblastech jejího působení. V neposlední řa
Czech name
Podmínky a překážky výuky komunikace v ošetřovatelství
Czech description
Článek se zabývá problematikou výuky komunikace v ošetřovatelství a to z pohledu podmínek, pomůcek a připravenosti vyučujících (slabých a silných stránek) pro výuku komunikačních dovedností ve studijním programu Ošetřovatelství. Kvalitativní šetření na vzorku šesti vyučujících na univerzitách a vysokých školách odhalilo překážky, které brání efektivní výuce komunikačních dovedností. Analýzou zakotvené teorie jsme získali hlavní koncepty: Efektivita, Osobnost, Filosofie, Problém a Postrádání, které charakterizují způsob výuky, z pohledu vyučujících na to, jak vyučují a jak vidí výuku komunikace. Vyučující postrádají zkušenosti a to úroveň jejich získání v kvalifikačním vzdělávání. Dále spolupráci v týmu pedagogů a to především vyučujících ošetřovatelských předmětů, komunikaci a spolupráci se sestrami na odděleních klinických pracovišť tak, aby na studenty působili jednotně, lépe řečeno, směrem k osvojení komunikačních intervencí sestry ve všech oblastech jejího působení. V neposlední řa
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Ošetrovateľstvo a pôrodná asistencia
ISSN
1336-183X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
6
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
3
Pages from-to
"IV"-"VI"
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—