Education the issue of civil protection during normal risk and emergencies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F17%3A43895324" target="_blank" >RIV/60076658:12110/17:43895324 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://vsers.cz/wp-content/uploads/2017/07/Bezpecna_spolecnost_2017.pdf" target="_blank" >https://vsers.cz/wp-content/uploads/2017/07/Bezpecna_spolecnost_2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výuka problematiky ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí
Original language description
Příspěvek na téma výuky problematiky ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí se zaměřuje na reflexi vytvoření funkčního systému výchovy a vzdělávání, aby obyvatelstvo dokázalo čelit negativním vlivům hrozeb přírodního nebo antropogenního charakteru. Cílem příspěvku je zkoumat základní přístupy realizace výchovy k ochraně člověka za běžných rizik a mimořádných událostí, zpracovat základní charakteristiku problematiky a její základní předmětové členění v období druhé dekády 21. století. Jako metoda výzkumu problematiky vzdělávání a výchovy je využita historicko-srovnávací analýza. V textu je provedena základní charakteristika historie a vývoje výuky problematiky civilní obrany, která byla realizována do roku 1991. Akcentován je současný přístup vzdělávání na základě platformy Rámcově vzdělávacích programů a výuky bezpečnostní problematiky. Charakterizovány jsou jednotlivé oblasti vzdělávání a je zpracována struktura vyučovacích předmětů, kde se promítá výuka bezpečnostních rizik.
Czech name
Výuka problematiky ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí
Czech description
Příspěvek na téma výuky problematiky ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí se zaměřuje na reflexi vytvoření funkčního systému výchovy a vzdělávání, aby obyvatelstvo dokázalo čelit negativním vlivům hrozeb přírodního nebo antropogenního charakteru. Cílem příspěvku je zkoumat základní přístupy realizace výchovy k ochraně člověka za běžných rizik a mimořádných událostí, zpracovat základní charakteristiku problematiky a její základní předmětové členění v období druhé dekády 21. století. Jako metoda výzkumu problematiky vzdělávání a výchovy je využita historicko-srovnávací analýza. V textu je provedena základní charakteristika historie a vývoje výuky problematiky civilní obrany, která byla realizována do roku 1991. Akcentován je současný přístup vzdělávání na základě platformy Rámcově vzdělávacích programů a výuky bezpečnostní problematiky. Charakterizovány jsou jednotlivé oblasti vzdělávání a je zpracována struktura vyučovacích předmětů, kde se promítá výuka bezpečnostních rizik.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Mezinárodní kolokvium Bezpečná společnost 2017 Sborník příspěvků
ISBN
978-80-7556-017-9
ISSN
2533-6223
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
9
Pages from-to
24-32
Publisher name
Vysoká škola evropských a regionálních studií
Place of publication
České Budějovice
Event location
České Budějovice
Event date
Mar 30, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—