Complex Language Tasks Focused on Developing Productive Language Skills – Methodology of Task Planning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F18%3A43898398" target="_blank" >RIV/60076658:12210/18:43898398 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Plánování komplexních jazykových úloh zaměřených na rozvoj produktivních dovedností
Original language description
Cı́lem článku je představit metodický postup při plánovánı́ a přı́pravě jazykových úloh zaměřených na rozvı́jenı́ produktivnı́ch řečových dovednostı́ inspirovaný koncepcemi akčně orientovaného přı́stupu a úlohově orientovaného vyučovánı́ cizı́ch jazyků dle Společného evropského referenčnı́ho rámce. Úvodnı́ část článku je věnována terminologickému vymezenı́ komplexnı́ jazykové úlohy a jejı́m zá kladnı́m typům. Následně jsou zde popsány jednotlivé fáze plánovánı́ a realizace tohoto typu úloh, přičemž uvádı́me přı́klady konkrétnı́ch úloh, které jsou tematicky navázané na deskriptory pro doporučené očekávané výstupy k průřezovému tématu Mediálnı́ výchova a jejichž cı́lem je kromě řečových dovednostı́ rozvı́jet také znalosti a dovednosti vedoucı́ k rozvoji mediálnı́ gramotnosti, tak jak je specifikováno v Rámcovém vzdělávacı́m programu pro gymnázia. V závěru zhodnotı́me, jakým způsobem lze komplexnı́ jazykové úlohy využı́t k budovánı́ klı́čových kompetencı́ dle RVP.
Czech name
Plánování komplexních jazykových úloh zaměřených na rozvoj produktivních dovedností
Czech description
Cı́lem článku je představit metodický postup při plánovánı́ a přı́pravě jazykových úloh zaměřených na rozvı́jenı́ produktivnı́ch řečových dovednostı́ inspirovaný koncepcemi akčně orientovaného přı́stupu a úlohově orientovaného vyučovánı́ cizı́ch jazyků dle Společného evropského referenčnı́ho rámce. Úvodnı́ část článku je věnována terminologickému vymezenı́ komplexnı́ jazykové úlohy a jejı́m zá kladnı́m typům. Následně jsou zde popsány jednotlivé fáze plánovánı́ a realizace tohoto typu úloh, přičemž uvádı́me přı́klady konkrétnı́ch úloh, které jsou tematicky navázané na deskriptory pro doporučené očekávané výstupy k průřezovému tématu Mediálnı́ výchova a jejichž cı́lem je kromě řečových dovednostı́ rozvı́jet také znalosti a dovednosti vedoucı́ k rozvoji mediálnı́ gramotnosti, tak jak je specifikováno v Rámcovém vzdělávacı́m programu pro gymnázia. V závěru zhodnotı́me, jakým způsobem lze komplexnı́ jazykové úlohy využı́t k budovánı́ klı́čových kompetencı́ dle RVP.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60201 - General language studies
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
"29–39"
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—