All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Beginnings of Czech Advertising in the United States of America

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F21%3A43905665" target="_blank" >RIV/60076658:12210/21:43905665 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.ff.unipo.sk/jak/aktualnecislo.html" target="_blank" >https://www.ff.unipo.sk/jak/aktualnecislo.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Počátky české inzerce a reklamy ve Spojených státech amerických. (Inzerce a reklama v českém imigrantském tisku v USA na počátku jeho existence)

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá inzercí v českém imigrantském tisku ve Spojených státech amerických na samém počátku jeho existence, tj. na začátku druhé poloviny 19. století. Výskyt inzerce a její formu v čechoamerických periodikách, konkrétně ve Slowanu amerikánském a v Národních novinách, konfrontuje s inzercí vydávanou v časově odpovídajících periodikách německoamerických a českých. V inzerátech přitom sleduje jejich stránku verbální i neverbální, v ní především obraz a typografické zpracování textu. Na základě zjištěných historických skutečností formuluje příspěvek v závěru výzvu definovat reklamní styl a v české stylistice jej vymezit jako jeden z dalších samostatných funkčních stylů.

  • Czech name

    Počátky české inzerce a reklamy ve Spojených státech amerických. (Inzerce a reklama v českém imigrantském tisku v USA na počátku jeho existence)

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá inzercí v českém imigrantském tisku ve Spojených státech amerických na samém počátku jeho existence, tj. na začátku druhé poloviny 19. století. Výskyt inzerce a její formu v čechoamerických periodikách, konkrétně ve Slowanu amerikánském a v Národních novinách, konfrontuje s inzercí vydávanou v časově odpovídajících periodikách německoamerických a českých. V inzerátech přitom sleduje jejich stránku verbální i neverbální, v ní především obraz a typografické zpracování textu. Na základě zjištěných historických skutečností formuluje příspěvek v závěru výzvu definovat reklamní styl a v české stylistice jej vymezit jako jeden z dalších samostatných funkčních stylů.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Jazyk a kultúra

  • ISSN

    1338-1148

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    13

  • Issue of the periodical within the volume

    51

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    89-99

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database