The Beginnings of Czech Advertising in the United States of America
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F21%3A43905665" target="_blank" >RIV/60076658:12210/21:43905665 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.ff.unipo.sk/jak/aktualnecislo.html" target="_blank" >https://www.ff.unipo.sk/jak/aktualnecislo.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Počátky české inzerce a reklamy ve Spojených státech amerických. (Inzerce a reklama v českém imigrantském tisku v USA na počátku jeho existence)
Original language description
Příspěvek se zabývá inzercí v českém imigrantském tisku ve Spojených státech amerických na samém počátku jeho existence, tj. na začátku druhé poloviny 19. století. Výskyt inzerce a její formu v čechoamerických periodikách, konkrétně ve Slowanu amerikánském a v Národních novinách, konfrontuje s inzercí vydávanou v časově odpovídajících periodikách německoamerických a českých. V inzerátech přitom sleduje jejich stránku verbální i neverbální, v ní především obraz a typografické zpracování textu. Na základě zjištěných historických skutečností formuluje příspěvek v závěru výzvu definovat reklamní styl a v české stylistice jej vymezit jako jeden z dalších samostatných funkčních stylů.
Czech name
Počátky české inzerce a reklamy ve Spojených státech amerických. (Inzerce a reklama v českém imigrantském tisku v USA na počátku jeho existence)
Czech description
Příspěvek se zabývá inzercí v českém imigrantském tisku ve Spojených státech amerických na samém počátku jeho existence, tj. na začátku druhé poloviny 19. století. Výskyt inzerce a její formu v čechoamerických periodikách, konkrétně ve Slowanu amerikánském a v Národních novinách, konfrontuje s inzercí vydávanou v časově odpovídajících periodikách německoamerických a českých. V inzerátech přitom sleduje jejich stránku verbální i neverbální, v ní především obraz a typografické zpracování textu. Na základě zjištěných historických skutečností formuluje příspěvek v závěru výzvu definovat reklamní styl a v české stylistice jej vymezit jako jeden z dalších samostatných funkčních stylů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60203 - Linguistics
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Jazyk a kultúra
ISSN
1338-1148
e-ISSN
—
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
51
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
11
Pages from-to
89-99
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—