Methodology for the Implementation of Information and Communication Technologies into Teaching within the Teacher Education Programs for Secondary Schools at the Faculty of Arts, University of South Bohemia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F24%3A43907753" target="_blank" >RIV/60076658:12210/24:43907753 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika implementace informačních a komunikačních technologií do výuky ve studijních programech učitelství pro střední školy na FF JU
Original language description
Cílem této metodiky je poskytnou studentům i absolventům učitelství humanitních předmětů pro střední školy na FF JU průvodce možným využitím ICT v rámci jejich vlastní výuky. Budoucí učitelé nejsou jen běžnými uživateli technologií, ale musejí být schopni efektivně propojovat své profesní a oborové kompetence s kompetencemi v oblasti ICT tj. musejí dokázat vybrat a používat takové nástroje, které v daný moment zohledňují jak potřeby žáků, tak charakteristiky konkrétního obsahu vzdělávání a jeho očekávané výstupy. Metodika kromě popisu základních druhů ICT vhodných pro vzdělávání nabízí také vhled do očekávaných výstupů středoškolského vzdělávání, tj. představuje digitální kompetence a mediální gramotnost z pohledu žáka střední školy, ale i z pohledu kompetencí, které mají být vlastní každému učiteli. V neposlední řadě se zabývá i charakteristikami současné generace žáků - digitálních domorodců a jejich přístupem k informacím a vzdělávání.
Czech name
Metodika implementace informačních a komunikačních technologií do výuky ve studijních programech učitelství pro střední školy na FF JU
Czech description
Cílem této metodiky je poskytnou studentům i absolventům učitelství humanitních předmětů pro střední školy na FF JU průvodce možným využitím ICT v rámci jejich vlastní výuky. Budoucí učitelé nejsou jen běžnými uživateli technologií, ale musejí být schopni efektivně propojovat své profesní a oborové kompetence s kompetencemi v oblasti ICT tj. musejí dokázat vybrat a používat takové nástroje, které v daný moment zohledňují jak potřeby žáků, tak charakteristiky konkrétního obsahu vzdělávání a jeho očekávané výstupy. Metodika kromě popisu základních druhů ICT vhodných pro vzdělávání nabízí také vhled do očekávaných výstupů středoškolského vzdělávání, tj. představuje digitální kompetence a mediální gramotnost z pohledu žáka střední školy, ale i z pohledu kompetencí, které mají být vlastní každému učiteli. V neposlední řadě se zabývá i charakteristikami současné generace žáků - digitálních domorodců a jejich přístupem k informacím a vzdělávání.
Classification
Type
N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
ISUS/Metodika/KA3/ICT
Regulation ID
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013
Technical parameters
978-80-7694-000-0
Economical parameters
Nerelevantní
Certification body designation
MŠMT
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů