All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Applications in mathematics at secondary school education?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12310%2F14%3A43888014" target="_blank" >RIV/60076658:12310/14:43888014 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Aplikační úlohy ve výuce matematiky na SŠ?

  • Original language description

    Často se diskutuje význam či vhodnost zařazování aplikačních úloh do výuky matematiky na střední škole. V předkládaném článku se snažíme ukázat, že je třeba klasifikovat typy aplikačních úloh a ve výuce matematiky používat hlavně ilustrativní a motivačníúlohy. Domníváme se, že hlavním úkolem výuky matematiky na střední škole je naučit studenty abstraktnímu myšlení a zvládnutí matematických technik. Na složitější aplikační úlohy je třeba používat prostředky matematického modelování, které vyžadují dostatečnou odbornost učitelů, jejich mezioborovou spolupráci, koordinaci obsahů předmětů a dostatečný časový prostor ve výuce. Nadměrné využití "příkladů z každodenního života" v běžných hodinách matematiky může být kontraproduktivní, jak ukazují některé nedávné studie. Složitější úlohy matematického modelování jsou nenahraditelné, ale pro jejich zařazení do výuky je třeba vytvořit vhodné podmínky včetně odpovídající odborné přípravy budoucích učitelů matematiky. Vhodným prostředím pro takov

  • Czech name

    Aplikační úlohy ve výuce matematiky na SŠ?

  • Czech description

    Často se diskutuje význam či vhodnost zařazování aplikačních úloh do výuky matematiky na střední škole. V předkládaném článku se snažíme ukázat, že je třeba klasifikovat typy aplikačních úloh a ve výuce matematiky používat hlavně ilustrativní a motivačníúlohy. Domníváme se, že hlavním úkolem výuky matematiky na střední škole je naučit studenty abstraktnímu myšlení a zvládnutí matematických technik. Na složitější aplikační úlohy je třeba používat prostředky matematického modelování, které vyžadují dostatečnou odbornost učitelů, jejich mezioborovou spolupráci, koordinaci obsahů předmětů a dostatečný časový prostor ve výuce. Nadměrné využití "příkladů z každodenního života" v běžných hodinách matematiky může být kontraproduktivní, jak ukazují některé nedávné studie. Složitější úlohy matematického modelování jsou nenahraditelné, ale pro jejich zařazení do výuky je třeba vytvořit vhodné podmínky včetně odpovídající odborné přípravy budoucích učitelů matematiky. Vhodným prostředím pro takov

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Matematika, informatika a aplikované vědy (MITAV 2014)

  • ISBN

    978-80-7231-961-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    25-"xx"

  • Publisher name

    Univerzita obrany

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jun 19, 2014

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article