Applications in mathematics at secondary school education?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12310%2F14%3A43888014" target="_blank" >RIV/60076658:12310/14:43888014 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aplikační úlohy ve výuce matematiky na SŠ?
Original language description
Často se diskutuje význam či vhodnost zařazování aplikačních úloh do výuky matematiky na střední škole. V předkládaném článku se snažíme ukázat, že je třeba klasifikovat typy aplikačních úloh a ve výuce matematiky používat hlavně ilustrativní a motivačníúlohy. Domníváme se, že hlavním úkolem výuky matematiky na střední škole je naučit studenty abstraktnímu myšlení a zvládnutí matematických technik. Na složitější aplikační úlohy je třeba používat prostředky matematického modelování, které vyžadují dostatečnou odbornost učitelů, jejich mezioborovou spolupráci, koordinaci obsahů předmětů a dostatečný časový prostor ve výuce. Nadměrné využití "příkladů z každodenního života" v běžných hodinách matematiky může být kontraproduktivní, jak ukazují některé nedávné studie. Složitější úlohy matematického modelování jsou nenahraditelné, ale pro jejich zařazení do výuky je třeba vytvořit vhodné podmínky včetně odpovídající odborné přípravy budoucích učitelů matematiky. Vhodným prostředím pro takov
Czech name
Aplikační úlohy ve výuce matematiky na SŠ?
Czech description
Často se diskutuje význam či vhodnost zařazování aplikačních úloh do výuky matematiky na střední škole. V předkládaném článku se snažíme ukázat, že je třeba klasifikovat typy aplikačních úloh a ve výuce matematiky používat hlavně ilustrativní a motivačníúlohy. Domníváme se, že hlavním úkolem výuky matematiky na střední škole je naučit studenty abstraktnímu myšlení a zvládnutí matematických technik. Na složitější aplikační úlohy je třeba používat prostředky matematického modelování, které vyžadují dostatečnou odbornost učitelů, jejich mezioborovou spolupráci, koordinaci obsahů předmětů a dostatečný časový prostor ve výuce. Nadměrné využití "příkladů z každodenního života" v běžných hodinách matematiky může být kontraproduktivní, jak ukazují některé nedávné studie. Složitější úlohy matematického modelování jsou nenahraditelné, ale pro jejich zařazení do výuky je třeba vytvořit vhodné podmínky včetně odpovídající odborné přípravy budoucích učitelů matematiky. Vhodným prostředím pro takov
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Matematika, informatika a aplikované vědy (MITAV 2014)
ISBN
978-80-7231-961-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
25-"xx"
Publisher name
Univerzita obrany
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jun 19, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—