All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

What is the effect of teachers' reference - norm orientation on Fear of Failure in the Elementary School

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F04%3A00005426" target="_blank" >RIV/60076658:12410/04:00005426 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    What is the effect of teachers' reference - norm orientation on Fear of Failure in the Elementary School

  • Original language description

    Teacher view performance of their pupils from two perspectives: the student's individual history (individual reference norms) and the social comparison in terms of class average (social reference norms) (Rheinberg, 1980, 2001; Dickhäser Rheinberg, 2003).MethodParticipants were 12 women elementary school teachers and their 286 pupils (age of 10; 166 boys, 120 girls). Instruments: (1) The Czech version of Rheinbergs' Questionnaire for Determining Reference - Norm Orientation (Rheinberg, 1980) - teachers were divided according to their preferred reference norms into high social, social, individual, and high individual norms groups. (2) Schmalt's Achievement Motive Grid for school and sports activities for children provided scores for Hope of Success (HS)and Fear of Failure, i. e. FF1 (similar to debilitating anxiety) and FF2 (analogue of facilitating anxiety).ResultsGLM with repeated measures was used where pupils' scores on HS, FF1, FF2 in school and sport served as repeated meas

  • Czech name

    Vliv učitelových norem hodnocení (sociální vs. individuální) na strach z neúspěchu u žáků na 1. stupni ZŠ

  • Czech description

    Učitelé vnímají výkony svých žáků z hlediska individuální historie žáka (individuální normy) a sociálního porovnávání ve třídě (sociální normy) (Rheingerg, 1980,2001; Dickhäser Rheinberg, 2003).Výzkumu se zúčastnilo 12 učitelek 1. stupně základních škola jejich 286 žáků (průměrný věk 10 let, 166 chlapců, 120 dívek). Učitelé byli na základě preference norem (česká verze Rheinbergova dotazníku QDRNO;1980) rozděleni do čtyř skupin - preference vysoce sociální, sociální, individuální a vysoce individuálnínormy hodnocení. Dětem byl administrován Schaltův Achievement Motive Grid ke zjištění naděje na úspěch (HS) a obavy z neúspěchu (FF1 - podobný výkon zhoršující úzkosti a FF2 - analogický facilitující úzkosti). Analýza variace s opakovaným měřením byla použita k analýze skórů naděje a obav ve škole a ve sportu, faktorem bylo pohlaví dětí a učitelovy preference norem. Pro HS a FF2 byly nalezeny třícestné interakce pohlaví, norem a školního, resp. Sportovního kontextu. Pro proměnnou FF2 byl

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Star 2004 Stress and Anxiety Research Society Conference - Book of Abstracts

  • ISBN

    without lable

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

    83

  • Publisher name

    SCO-Kohnstamm Institut

  • Place of publication

    Amsterdam

  • Event location

    University of Amsterdam

  • Event date

    Jul 8, 2004

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article