Helping versus hurting at school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886302" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886302 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68081740:_____/13:00426285
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pomáhání versus ubližování
Original language description
Příspěvek se věnuje tématu pomáhání, především na základních školách. Je komparací dvou dimenzí, které se mohou ve školní třídě rozvíjet (pomáhání a ubližování). Účelem pedagogického procesu ve škole, je jistě také utváření prosociálního klimatu ve třídách a přetvářením školního klimatu, které není žádoucí. Je ale možné hovořit o prosociálním chování jako realizovaném chováním v našich školách? Existují nějaké obecné zákonitosti predikující rozvoj prosociálního nebo bezohledného chování v školních třídách? Jistým významným prediktorem je podíl pedagogických pracovníků, vrstevníků a rodičů na ovlivňování klimatu třídy. Příspěvek se věnuje právě těmto otázkám. Pedagogičtí pracovníci, tak jak popisují převážně zahraniční výzkumy, se velmi významně podílína rozvoji a dynamice klimatu tříd. Jsou pro děti "důležitými dospělými", kteří ovlivňují jejich vytváření vztahu ke škole, ale také ukazují své morální a hodnotové orientace. Příspěvek se také věnuje efektivitě preventivních a vrstevnick
Czech name
Pomáhání versus ubližování
Czech description
Příspěvek se věnuje tématu pomáhání, především na základních školách. Je komparací dvou dimenzí, které se mohou ve školní třídě rozvíjet (pomáhání a ubližování). Účelem pedagogického procesu ve škole, je jistě také utváření prosociálního klimatu ve třídách a přetvářením školního klimatu, které není žádoucí. Je ale možné hovořit o prosociálním chování jako realizovaném chováním v našich školách? Existují nějaké obecné zákonitosti predikující rozvoj prosociálního nebo bezohledného chování v školních třídách? Jistým významným prediktorem je podíl pedagogických pracovníků, vrstevníků a rodičů na ovlivňování klimatu třídy. Příspěvek se věnuje právě těmto otázkám. Pedagogičtí pracovníci, tak jak popisují převážně zahraniční výzkumy, se velmi významně podílína rozvoji a dynamice klimatu tříd. Jsou pro děti "důležitými dospělými", kteří ovlivňují jejich vytváření vztahu ke škole, ale také ukazují své morální a hodnotové orientace. Příspěvek se také věnuje efektivitě preventivních a vrstevnick
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F12%2F2325" target="_blank" >GAP407/12/2325: School bullying as a process - a social-cognitive analysis of classroom bullying</a><br>
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sociálně pedagogické štúdie 2013. Dilema sociálnej pedagogiky: výchova alebo prostredie?
ISBN
978-80-223-3360-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
223-228
Publisher name
Univerzita Komenského, Bratislava
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Feb 14, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—