All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Helping versus hurting at school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886302" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886302 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/68081740:_____/13:00426285

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pomáhání versus ubližování

  • Original language description

    Příspěvek se věnuje tématu pomáhání, především na základních školách. Je komparací dvou dimenzí, které se mohou ve školní třídě rozvíjet (pomáhání a ubližování). Účelem pedagogického procesu ve škole, je jistě také utváření prosociálního klimatu ve třídách a přetvářením školního klimatu, které není žádoucí. Je ale možné hovořit o prosociálním chování jako realizovaném chováním v našich školách? Existují nějaké obecné zákonitosti predikující rozvoj prosociálního nebo bezohledného chování v školních třídách? Jistým významným prediktorem je podíl pedagogických pracovníků, vrstevníků a rodičů na ovlivňování klimatu třídy. Příspěvek se věnuje právě těmto otázkám. Pedagogičtí pracovníci, tak jak popisují převážně zahraniční výzkumy, se velmi významně podílína rozvoji a dynamice klimatu tříd. Jsou pro děti "důležitými dospělými", kteří ovlivňují jejich vytváření vztahu ke škole, ale také ukazují své morální a hodnotové orientace. Příspěvek se také věnuje efektivitě preventivních a vrstevnick

  • Czech name

    Pomáhání versus ubližování

  • Czech description

    Příspěvek se věnuje tématu pomáhání, především na základních školách. Je komparací dvou dimenzí, které se mohou ve školní třídě rozvíjet (pomáhání a ubližování). Účelem pedagogického procesu ve škole, je jistě také utváření prosociálního klimatu ve třídách a přetvářením školního klimatu, které není žádoucí. Je ale možné hovořit o prosociálním chování jako realizovaném chováním v našich školách? Existují nějaké obecné zákonitosti predikující rozvoj prosociálního nebo bezohledného chování v školních třídách? Jistým významným prediktorem je podíl pedagogických pracovníků, vrstevníků a rodičů na ovlivňování klimatu třídy. Příspěvek se věnuje právě těmto otázkám. Pedagogičtí pracovníci, tak jak popisují převážně zahraniční výzkumy, se velmi významně podílína rozvoji a dynamice klimatu tříd. Jsou pro děti "důležitými dospělými", kteří ovlivňují jejich vytváření vztahu ke škole, ale také ukazují své morální a hodnotové orientace. Příspěvek se také věnuje efektivitě preventivních a vrstevnick

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F12%2F2325" target="_blank" >GAP407/12/2325: School bullying as a process - a social-cognitive analysis of classroom bullying</a><br>

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sociálně pedagogické štúdie 2013. Dilema sociálnej pedagogiky: výchova alebo prostredie?

  • ISBN

    978-80-223-3360-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    223-228

  • Publisher name

    Univerzita Komenského, Bratislava

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Feb 14, 2013

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article