Proposals for the implementation of global development education for children in primary schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43888482" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43888482 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Náměty na globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku.
Original language description
Příspěvek se v úvodu věnuje vzniku myšlenky globálního rozvojového vzdělávání. Poukazuje na množství rozličných mezinárodních konceptů a termínů definujících globální vzdělávání, díky čemuž je následně obtížné realizovat a uchopit globální dimenzi ve skutečném vzdělávání. V české terminologii byla tato "mezinárodní" pojmová roztříštěnost ucelena pod pojem globální rozvojové vzdělávání (GRV). Cílem příspěvku není diskutovat o správnosti či nesprávnosti té či oné koncepce, avšak najít základní kontaktní místa příslušných odkazů, a tak nabídnout jasnější obraz k pochopení globální dimenze. Článek nejprve popisuje vzájemné vztahy mezi často používanými pojmy, jenž se používají při výuce a učení skrze globální a rozvojové vzdělávání. I když je zřejmé, že globální výchova je nadřazena rozvojovému vzdělávání, mnohé zúčastněné strany však nemají dosud zcela objasněny základní postavení termínu globální vzdělávání a jeho významu. I to byl důvod, že v rámci české Národní strategie GRV pro období
Czech name
Náměty na globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku.
Czech description
Příspěvek se v úvodu věnuje vzniku myšlenky globálního rozvojového vzdělávání. Poukazuje na množství rozličných mezinárodních konceptů a termínů definujících globální vzdělávání, díky čemuž je následně obtížné realizovat a uchopit globální dimenzi ve skutečném vzdělávání. V české terminologii byla tato "mezinárodní" pojmová roztříštěnost ucelena pod pojem globální rozvojové vzdělávání (GRV). Cílem příspěvku není diskutovat o správnosti či nesprávnosti té či oné koncepce, avšak najít základní kontaktní místa příslušných odkazů, a tak nabídnout jasnější obraz k pochopení globální dimenze. Článek nejprve popisuje vzájemné vztahy mezi často používanými pojmy, jenž se používají při výuce a učení skrze globální a rozvojové vzdělávání. I když je zřejmé, že globální výchova je nadřazena rozvojovému vzdělávání, mnohé zúčastněné strany však nemají dosud zcela objasněny základní postavení termínu globální vzdělávání a jeho významu. I to byl důvod, že v rámci české Národní strategie GRV pro období
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis, Studia Geographica
ISSN
2081-3341
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
162
Country of publishing house
PL - POLAND
Number of pages
14
Pages from-to
183-196
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—