Programming in Scratch using inquiry-based approach
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889377" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889377 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://didinfo.umb.sk/public/filestore/documents/richtext/181/didinfo_2015.pdf" target="_blank" >http://didinfo.umb.sk/public/filestore/documents/richtext/181/didinfo_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Programování ve Scratch badatelsky orientovaným přístupem
Original language description
Badatelsky orientovaná výuka je v poslední době frekventovaným termínem mezi moderními přístupy k výuce především přírodovědných předmětů. Vyvstala otázka, zdali tento přístup lze využít při výuce informatiky, konkrétně u výuky programování v didaktickémprogramovacím prostředí. V projektu výuky základů programování na 2. stupni ZŠ při praxi u budoucích učitelů bylo akčním výzkumem zkoumáno, zdali některý z přístupů a typů předkládaných aktivit odpovídá badatelsky orientované výuce. Přitom jsme získalizkušenosti s tím, jak jsou budoucí učitelé schopni vést takovou výuku, jakým způsobem dnešní žáci k učení se programování přistupují, nakolik je téma či konkrétní aktivity oslovovaly a jak vnímali tuto výuku jejich učitelé - studenti učitelství informatiky.
Czech name
Programování ve Scratch badatelsky orientovaným přístupem
Czech description
Badatelsky orientovaná výuka je v poslední době frekventovaným termínem mezi moderními přístupy k výuce především přírodovědných předmětů. Vyvstala otázka, zdali tento přístup lze využít při výuce informatiky, konkrétně u výuky programování v didaktickémprogramovacím prostředí. V projektu výuky základů programování na 2. stupni ZŠ při praxi u budoucích učitelů bylo akčním výzkumem zkoumáno, zdali některý z přístupů a typů předkládaných aktivit odpovídá badatelsky orientované výuce. Přitom jsme získalizkušenosti s tím, jak jsou budoucí učitelé schopni vést takovou výuku, jakým způsobem dnešní žáci k učení se programování přistupují, nakolik je téma či konkrétní aktivity oslovovaly a jak vnímali tuto výuku jejich učitelé - studenti učitelství informatiky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
DidInfo 2015
ISBN
978-80-557-0852-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
169-174
Publisher name
Univerzita Mateja Bela
Place of publication
Banská Bystrica
Event location
Banská Bystrica
Event date
Apr 15, 2015
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—