The diagnosis of academic self-concept in children with epilepsy in relation to quality of life
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889779" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889779 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/49777513:23420/15:43928078
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Diagnostika sebepojetí dětí a dospívajících s epilepsií v oblasti školní úspěšnosti ve vztahu ke kvalitě života
Original language description
Cílem této studie je systematické prozkoumání sebepojetí dětí a dospívajících s epilepsií v oblasti školní úspěšnosti (dále jen "sebepojetí školní úspěšnosti"). Výzkumný soubor tvořilo 182 dětí a dopívajících, kteří vyplnili dotazník SPAS vhodný k měřenísebepojetí školní úspěšnosti a rovněž dotazník CHEQOL - 25 sloužící ke stanovení kvality života ve vztahu k epilepsii. Bylo zjištěno, že zásadním faktorem ovlivňujícím sebepojetí školní úspěšnosti je ve sledované skupině diagnostikovaná specifická porucha učení (SPU). Zatímco sebepojetí školní úspěšnosti epileptických jedinců bez SPU je srovnatelné s celkovou populací, u epileptických jedinců se SPU byly zaznamenány velmi nízké hodnoty. U epileptiků se SPU zároveň prakticky nebyly zaznamenány korelacemezi sebepojetím školní úspěšnosti a kvalitou života. Prezentované výsledky naznačují, že by měla být věnována zvýšená pozornost dětem s epilepsií a SPU stejně jako dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků ve vztahu k epilepsii.
Czech name
Diagnostika sebepojetí dětí a dospívajících s epilepsií v oblasti školní úspěšnosti ve vztahu ke kvalitě života
Czech description
Cílem této studie je systematické prozkoumání sebepojetí dětí a dospívajících s epilepsií v oblasti školní úspěšnosti (dále jen "sebepojetí školní úspěšnosti"). Výzkumný soubor tvořilo 182 dětí a dopívajících, kteří vyplnili dotazník SPAS vhodný k měřenísebepojetí školní úspěšnosti a rovněž dotazník CHEQOL - 25 sloužící ke stanovení kvality života ve vztahu k epilepsii. Bylo zjištěno, že zásadním faktorem ovlivňujícím sebepojetí školní úspěšnosti je ve sledované skupině diagnostikovaná specifická porucha učení (SPU). Zatímco sebepojetí školní úspěšnosti epileptických jedinců bez SPU je srovnatelné s celkovou populací, u epileptických jedinců se SPU byly zaznamenány velmi nízké hodnoty. U epileptiků se SPU zároveň prakticky nebyly zaznamenány korelacemezi sebepojetím školní úspěšnosti a kvalitou života. Prezentované výsledky naznačují, že by měla být věnována zvýšená pozornost dětem s epilepsií a SPU stejně jako dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků ve vztahu k epilepsii.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Pedagogicko-psychologická diagnostika: cesta k účinnému vedení
ISBN
978-80-88057-18-5
Number of pages of the result
28
Pages from-to
38-65
Number of pages of the book
120
Publisher name
EDUKO
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—