All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The diagnosis of academic self-concept in children with epilepsy in relation to quality of life

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889779" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889779 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/49777513:23420/15:43928078

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Diagnostika sebepojetí dětí a dospívajících s epilepsií v oblasti školní úspěšnosti ve vztahu ke kvalitě života

  • Original language description

    Cílem této studie je systematické prozkoumání sebepojetí dětí a dospívajících s epilepsií v oblasti školní úspěšnosti (dále jen "sebepojetí školní úspěšnosti"). Výzkumný soubor tvořilo 182 dětí a dopívajících, kteří vyplnili dotazník SPAS vhodný k měřenísebepojetí školní úspěšnosti a rovněž dotazník CHEQOL - 25 sloužící ke stanovení kvality života ve vztahu k epilepsii. Bylo zjištěno, že zásadním faktorem ovlivňujícím sebepojetí školní úspěšnosti je ve sledované skupině diagnostikovaná specifická porucha učení (SPU). Zatímco sebepojetí školní úspěšnosti epileptických jedinců bez SPU je srovnatelné s celkovou populací, u epileptických jedinců se SPU byly zaznamenány velmi nízké hodnoty. U epileptiků se SPU zároveň prakticky nebyly zaznamenány korelacemezi sebepojetím školní úspěšnosti a kvalitou života. Prezentované výsledky naznačují, že by měla být věnována zvýšená pozornost dětem s epilepsií a SPU stejně jako dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků ve vztahu k epilepsii.

  • Czech name

    Diagnostika sebepojetí dětí a dospívajících s epilepsií v oblasti školní úspěšnosti ve vztahu ke kvalitě života

  • Czech description

    Cílem této studie je systematické prozkoumání sebepojetí dětí a dospívajících s epilepsií v oblasti školní úspěšnosti (dále jen "sebepojetí školní úspěšnosti"). Výzkumný soubor tvořilo 182 dětí a dopívajících, kteří vyplnili dotazník SPAS vhodný k měřenísebepojetí školní úspěšnosti a rovněž dotazník CHEQOL - 25 sloužící ke stanovení kvality života ve vztahu k epilepsii. Bylo zjištěno, že zásadním faktorem ovlivňujícím sebepojetí školní úspěšnosti je ve sledované skupině diagnostikovaná specifická porucha učení (SPU). Zatímco sebepojetí školní úspěšnosti epileptických jedinců bez SPU je srovnatelné s celkovou populací, u epileptických jedinců se SPU byly zaznamenány velmi nízké hodnoty. U epileptiků se SPU zároveň prakticky nebyly zaznamenány korelacemezi sebepojetím školní úspěšnosti a kvalitou života. Prezentované výsledky naznačují, že by měla být věnována zvýšená pozornost dětem s epilepsií a SPU stejně jako dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků ve vztahu k epilepsii.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Pedagogicko-psychologická diagnostika: cesta k účinnému vedení

  • ISBN

    978-80-88057-18-5

  • Number of pages of the result

    28

  • Pages from-to

    38-65

  • Number of pages of the book

    120

  • Publisher name

    EDUKO

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter