All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pre-school eye movements and reading/dyslexia

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889780" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889780 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Oční pohyby předškolních dětí a diagnostika čtení/dyslexie

  • Original language description

    Cílem autorů bylo přispět k objasnění vztahu mezi očními pohyby vyšetřenými u předškolních dětí a jejich čtenářským vývojem, případně jeho odchylkami. Hypotéza: V očních pohybech jsou obsaženy markery vypovídající o čtenářských dispozicích, případně rizicích čtenářského vývoje. Metoda: Autoři vyšetřili sakadické oční pohyby u předškolních dětí a longitudinálně sledovali jejich čtenářský vývoj po dobu pěti let. Výsledky zpracovali pomocí vícerozměrné statistiky (diskriminační analýzy). Výsledky: Autoři pozorovali shodu okulomotorického nálezu s čtenářským u 88 % dětí vzorku (N = 86). Neshoda okulomotorického nálezu s čtením byla dvojího typu: (1) suspektní okulomotorický nález vs. normální čtení v 5. ročníku (mírná chyba predikce; 9,3 % vzorku) a (2) nesuspektní okulomotorický nález vs. retardované čtení v 5. ročníku (vážná chyba predikce; 2,3 % vzorku). Omezení studie: Velikost zkoumaného vzorku:

  • Czech name

    Oční pohyby předškolních dětí a diagnostika čtení/dyslexie

  • Czech description

    Cílem autorů bylo přispět k objasnění vztahu mezi očními pohyby vyšetřenými u předškolních dětí a jejich čtenářským vývojem, případně jeho odchylkami. Hypotéza: V očních pohybech jsou obsaženy markery vypovídající o čtenářských dispozicích, případně rizicích čtenářského vývoje. Metoda: Autoři vyšetřili sakadické oční pohyby u předškolních dětí a longitudinálně sledovali jejich čtenářský vývoj po dobu pěti let. Výsledky zpracovali pomocí vícerozměrné statistiky (diskriminační analýzy). Výsledky: Autoři pozorovali shodu okulomotorického nálezu s čtenářským u 88 % dětí vzorku (N = 86). Neshoda okulomotorického nálezu s čtením byla dvojího typu: (1) suspektní okulomotorický nález vs. normální čtení v 5. ročníku (mírná chyba predikce; 9,3 % vzorku) a (2) nesuspektní okulomotorický nález vs. retardované čtení v 5. ročníku (vážná chyba predikce; 2,3 % vzorku). Omezení studie: Velikost zkoumaného vzorku:

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Pedagogicko-psychologická diagnostika: cesta k účinnému vedení

  • ISBN

    978-80-88057-18-5

  • Number of pages of the result

    15

  • Pages from-to

    66-80

  • Number of pages of the book

    120

  • Publisher name

    EDUKO

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter