All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Approach of Czech students towards learning Earth Science: attitude, knowledge level and the most common misconceptions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898167" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898167 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/60076658:12310/18:43898167

  • Result on the web

    <a href="https://geografia.science.upjs.sk/images/geographia_cassoviensis/articles/GC-2018-12-2/1Dvorackova_Rypl_Kucera_133-145.pdf" target="_blank" >https://geografia.science.upjs.sk/images/geographia_cassoviensis/articles/GC-2018-12-2/1Dvorackova_Rypl_Kucera_133-145.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vztah českých žáků k výuce neživé přírody: postoje, znalosti a nejrozšířenější miskoncepce

  • Original language description

    Předložený článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na diagnostiku postojů, zájmů, znalostí a miskoncepcí českých žáků základních škol, gymnázií a vysokoškolských studentů učitelství přírodopisu a zeměpisu v Praze a Českých Budějovicích. Pomocí vytvořeného didaktického testu je možné sledovat význam jednotlivých třídících proměnných (pohlaví, stáří), dále postojů a zájmů na výsledné znalosti na rozsáhlém vzorku respondentů, což činí tento průzkum velmi hodnotnou sondou do vztahu české mládeže k neživé přírodě.

  • Czech name

    Vztah českých žáků k výuce neživé přírody: postoje, znalosti a nejrozšířenější miskoncepce

  • Czech description

    Předložený článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na diagnostiku postojů, zájmů, znalostí a miskoncepcí českých žáků základních škol, gymnázií a vysokoškolských studentů učitelství přírodopisu a zeměpisu v Praze a Českých Budějovicích. Pomocí vytvořeného didaktického testu je možné sledovat význam jednotlivých třídících proměnných (pohlaví, stáří), dále postojů a zájmů na výsledné znalosti na rozsáhlém vzorku respondentů, což činí tento průzkum velmi hodnotnou sondou do vztahu české mládeže k neživé přírodě.

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    10505 - Geology

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Geographia Cassoviensis

  • ISSN

    1337-6748

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    12

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    133-145

  • UT code for WoS article

    000453882200001

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85067362051