GEOLITERACY OF PRE - SERVICE TEACHING STUDENTS - EVALUATION OF KNOWLEDGE AND IDENTIFICATION OF MOST FREQUENT MISCONCEPTIONS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12310%2F19%3A43900283" target="_blank" >RIV/60076658:12310/19:43900283 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60076658:12410/19:43900283
Result on the web
<a href="http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Soubory2019/Educo_2019_1.pdf" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Soubory2019/Educo_2019_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Geogramotnost studentů prvních ročníků učitelství – zhodnocení stavu znalostí a identifikace nejčastějších miskoncepcí
Original language description
Příspěvek prezentuje výsledky srovnávacího průzkumu postojů a znalostí z geologie VŠ studentů učitelství provedeného na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích a na Karlově univerzitě v Praze. Z výsledků vyplývá, že muži mají větší znalosti než ženy, a že zájem o dílčí témata se neprojevuje vyššími obsahovými nebo konceptuálními znalostmi. VŠ studenti mají ke geologii lepší postoj v porovnání s mladšími věkovými kategoriemi, jejich znalosti jsou ale v mnoha případech na úrovni ZŠ studentů, nebo jen mírně vyšší. Mezi VŠ studenty bylo také identifikováno 10 velmi rozšířených miskoncepcí, mezi které patří například domněnky, že křemík je nejrozšířenějším prvkem v zemské kůře, teplo magmatu pochází ze zemského jádra, nebo že střídání ročních období je dáno vzdáleností Země od Slunce.
Czech name
Geogramotnost studentů prvních ročníků učitelství – zhodnocení stavu znalostí a identifikace nejčastějších miskoncepcí
Czech description
Příspěvek prezentuje výsledky srovnávacího průzkumu postojů a znalostí z geologie VŠ studentů učitelství provedeného na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích a na Karlově univerzitě v Praze. Z výsledků vyplývá, že muži mají větší znalosti než ženy, a že zájem o dílčí témata se neprojevuje vyššími obsahovými nebo konceptuálními znalostmi. VŠ studenti mají ke geologii lepší postoj v porovnání s mladšími věkovými kategoriemi, jejich znalosti jsou ale v mnoha případech na úrovni ZŠ studentů, nebo jen mírně vyšší. Mezi VŠ studenty bylo také identifikováno 10 velmi rozšířených miskoncepcí, mezi které patří například domněnky, že křemík je nejrozšířenějším prvkem v zemské kůře, teplo magmatu pochází ze zemského jádra, nebo že střídání ročních období je dáno vzdáleností Země od Slunce.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů