Work methods of preschool education focused on experiental and situation learning from kindergarten practise
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900079" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900079 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metody práce v předškolním vzdělávání se zaměřením na prožitkové a situační učení v praxi mateřských škol
Original language description
Cílem příspěvku je analyzovat problematiku prožitkového a situačního chování v kontextu praxe mateřské školy. Autoři tematizují specifika prožitkového a situačního učení ve vztahu k vývojovým specifikám a zhodnocují vliv na prožívání dítěte v předškolním věku. Text je rozdělen na teoretická východiska a na představení výstupu rozvojového projektu, realizovaného v rámci akčního výzkumu v mateřské škole. Cílem projektu bylo připravit a realizovat činnosti pro děti tak, aby obsahovaly znaky prožitkového učení a podněcovaly děti k chápání vlastního vyjadřování. Předmětem zkoumání pak byly didaktické situace probíhající v mateřské škole. Ke zjištění byl využit výzkumný postup založený na kvalitativní metodologii realizovaný na sběru dat prostřednictvím rozhovorů s dětmi, pozorováním dětí a pedagoga mateřské školy při realizaci projektových aktivit a hodnocením těchto situací. Metodický charakter textu je podtržen představením struktury výukového projektu a zhodnocením následné reflexe a sebereflexe pedagoga, který projekt realizoval.
Czech name
Metody práce v předškolním vzdělávání se zaměřením na prožitkové a situační učení v praxi mateřských škol
Czech description
Cílem příspěvku je analyzovat problematiku prožitkového a situačního chování v kontextu praxe mateřské školy. Autoři tematizují specifika prožitkového a situačního učení ve vztahu k vývojovým specifikám a zhodnocují vliv na prožívání dítěte v předškolním věku. Text je rozdělen na teoretická východiska a na představení výstupu rozvojového projektu, realizovaného v rámci akčního výzkumu v mateřské škole. Cílem projektu bylo připravit a realizovat činnosti pro děti tak, aby obsahovaly znaky prožitkového učení a podněcovaly děti k chápání vlastního vyjadřování. Předmětem zkoumání pak byly didaktické situace probíhající v mateřské škole. Ke zjištění byl využit výzkumný postup založený na kvalitativní metodologii realizovaný na sběru dat prostřednictvím rozhovorů s dětmi, pozorováním dětí a pedagoga mateřské školy při realizaci projektových aktivit a hodnocením těchto situací. Metodický charakter textu je podtržen představením struktury výukového projektu a zhodnocením následné reflexe a sebereflexe pedagoga, který projekt realizoval.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků z konference Rozvoj pregramotností v předškolním vzdělávání
ISBN
978-80-7603-125-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
16-24
Publisher name
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
Event location
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, Praha
Event date
Sep 19, 2019
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—