All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Worksheet as a diagnostic material

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900082" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900082 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/sc1/files/2020/01/Sborn%C3%ADk-z-konference-OPVVV-SC1_Ulicna.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/sc1/files/2020/01/Sborn%C3%ADk-z-konference-OPVVV-SC1_Ulicna.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pracovní list jako diagnostický materiál

  • Original language description

    Příspěvek je zaměřen na oblast pedagogické diagnostiky a rané odhalení rizik v oblasti čtenářské gramotnosti. Prezentuje využití pracovních listů při zjišťování úrovně percepčních a kognitivních funkcí dětí vzhledem k budoucímu čtení a psaní, vcentru zájmu je období před nástupem dětí do školy (tedy přibližně 5-7 let). Cílem příspěvku je ukázat, jak si učitelé mateřských škol mohou vytvářet vlastní pracovní listy, jak je mohou přizpůsobit dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Na základě pozorování dětí a kvalitativní analýzy výsledků byly studenty při realizaci činností a aktivit sdětmi zaznamenány postřehy a zjištění. Následně byly navrženy konkrétní úpravy pracovních listů pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek shrnuje postřehy studentů kjednotlivým sledovaným oblastem, popis pozorovaných úskalí při práci spracovními listy a návrh obměn při práci sdětmi se speciálními vzdělávacími potřebami.

  • Czech name

    Pracovní list jako diagnostický materiál

  • Czech description

    Příspěvek je zaměřen na oblast pedagogické diagnostiky a rané odhalení rizik v oblasti čtenářské gramotnosti. Prezentuje využití pracovních listů při zjišťování úrovně percepčních a kognitivních funkcí dětí vzhledem k budoucímu čtení a psaní, vcentru zájmu je období před nástupem dětí do školy (tedy přibližně 5-7 let). Cílem příspěvku je ukázat, jak si učitelé mateřských škol mohou vytvářet vlastní pracovní listy, jak je mohou přizpůsobit dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Na základě pozorování dětí a kvalitativní analýzy výsledků byly studenty při realizaci činností a aktivit sdětmi zaznamenány postřehy a zjištění. Následně byly navrženy konkrétní úpravy pracovních listů pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek shrnuje postřehy studentů kjednotlivým sledovaným oblastem, popis pozorovaných úskalí při práci spracovními listy a návrh obměn při práci sdětmi se speciálními vzdělávacími potřebami.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků z konference Rozvoj pregramotností v předškolním vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7603-125-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    69-80

  • Publisher name

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, Praha

  • Event date

    Sep 19, 2019

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article