Worksheet as a diagnostic material
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900082" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900082 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/sc1/files/2020/01/Sborn%C3%ADk-z-konference-OPVVV-SC1_Ulicna.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/sc1/files/2020/01/Sborn%C3%ADk-z-konference-OPVVV-SC1_Ulicna.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pracovní list jako diagnostický materiál
Original language description
Příspěvek je zaměřen na oblast pedagogické diagnostiky a rané odhalení rizik v oblasti čtenářské gramotnosti. Prezentuje využití pracovních listů při zjišťování úrovně percepčních a kognitivních funkcí dětí vzhledem k budoucímu čtení a psaní, vcentru zájmu je období před nástupem dětí do školy (tedy přibližně 5-7 let). Cílem příspěvku je ukázat, jak si učitelé mateřských škol mohou vytvářet vlastní pracovní listy, jak je mohou přizpůsobit dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Na základě pozorování dětí a kvalitativní analýzy výsledků byly studenty při realizaci činností a aktivit sdětmi zaznamenány postřehy a zjištění. Následně byly navrženy konkrétní úpravy pracovních listů pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek shrnuje postřehy studentů kjednotlivým sledovaným oblastem, popis pozorovaných úskalí při práci spracovními listy a návrh obměn při práci sdětmi se speciálními vzdělávacími potřebami.
Czech name
Pracovní list jako diagnostický materiál
Czech description
Příspěvek je zaměřen na oblast pedagogické diagnostiky a rané odhalení rizik v oblasti čtenářské gramotnosti. Prezentuje využití pracovních listů při zjišťování úrovně percepčních a kognitivních funkcí dětí vzhledem k budoucímu čtení a psaní, vcentru zájmu je období před nástupem dětí do školy (tedy přibližně 5-7 let). Cílem příspěvku je ukázat, jak si učitelé mateřských škol mohou vytvářet vlastní pracovní listy, jak je mohou přizpůsobit dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Na základě pozorování dětí a kvalitativní analýzy výsledků byly studenty při realizaci činností a aktivit sdětmi zaznamenány postřehy a zjištění. Následně byly navrženy konkrétní úpravy pracovních listů pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek shrnuje postřehy studentů kjednotlivým sledovaným oblastem, popis pozorovaných úskalí při práci spracovními listy a návrh obměn při práci sdětmi se speciálními vzdělávacími potřebami.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků z konference Rozvoj pregramotností v předškolním vzdělávání
ISBN
978-80-7603-125-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
69-80
Publisher name
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
Event location
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, Praha
Event date
Sep 19, 2019
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—