Inquiry-Based Learning of Robotics Inquiry - Based Learning of Robotics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43901998" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43901998 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Badatelsky orientovaná výuka robotiky
Original language description
Disertační práce se zaměřuje na badatelsky orientovanou výuku robotiky. Téma badatelsky orientované výuky je v dostupných zdrojích nejednoznačně definované, v robotice je toto téma prakticky neprobádané. Ve školním prostředí se robotika jeví jako nový prostředek pro výuku informatických předmětů, a proto je výzkum zaměřen na vedení vyučovací hodiny badatelsky orientovanými úlohami. Cílem výzkumu je zjistit, zda badatelsky orientovaná výuka robotiky přispívá k rozvoji informatického myšlení žáků druhého stupně základních škol v těchto třech složkách (algoritmizace, abstrakce a evaluace). Jedná se o kvalitativní výzkum využívající metodu akčního výzkumu. Sběr dat bude zajišťován pomocí rozhovorů s žáky, učiteli, pozorováním a natáčením žáků při práci. Zjištěné poznatky mohou přispět k rozvoji výuky informatiky.
Czech name
Badatelsky orientovaná výuka robotiky
Czech description
Disertační práce se zaměřuje na badatelsky orientovanou výuku robotiky. Téma badatelsky orientované výuky je v dostupných zdrojích nejednoznačně definované, v robotice je toto téma prakticky neprobádané. Ve školním prostředí se robotika jeví jako nový prostředek pro výuku informatických předmětů, a proto je výzkum zaměřen na vedení vyučovací hodiny badatelsky orientovanými úlohami. Cílem výzkumu je zjistit, zda badatelsky orientovaná výuka robotiky přispívá k rozvoji informatického myšlení žáků druhého stupně základních škol v těchto třech složkách (algoritmizace, abstrakce a evaluace). Jedná se o kvalitativní výzkum využívající metodu akčního výzkumu. Sběr dat bude zajišťován pomocí rozhovorů s žáky, učiteli, pozorováním a natáčením žáků při práci. Zjištěné poznatky mohou přispět k rozvoji výuky informatiky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Information and Communication Technologies in Education
ISBN
978-80-7599-210-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
21-29
Publisher name
Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta
Place of publication
Ostrava
Event location
PF, Ostravská univerzita v Ostravě
Event date
Sep 8, 2020
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—