Does inquiry-based learning contribute to the development of computational thinking?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905222" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905222 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pdfweb.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica-2022#zbornik" target="_blank" >https://pdfweb.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica-2022#zbornik</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přispívá badatelsky orientovaná výuka k rozvoji informatického myšlení?
Original language description
Nově pojatá informatika zaměřená na rozvíjení informatického myšlení žáků hledá nová témataa nové moderní metody výuky podporující aktivního žáka. Ve školním prostředí se robotika jevíjako vhodné vzdělávací téma pro výuku informatických předmětů. Téma badatelsky orientovanévýuky je v dostupných zdrojích vnímáno jako objevné, v informatice obecně a též v robotice jetoto téma prakticky neprobádané. Proto je výzkum zaměřen na vedení výuky základů robotikybadatelsky orientovanými úlohami. Cílem výzkumu je zjistit, zda badatelsky orientovaná výukarobotiky přispívá k rozvoji informatického myšlení žáků druhého stupně základních školv těchto třech složkách (algoritmizace, abstrakce a evaluace).
Czech name
Přispívá badatelsky orientovaná výuka k rozvoji informatického myšlení?
Czech description
Nově pojatá informatika zaměřená na rozvíjení informatického myšlení žáků hledá nová témataa nové moderní metody výuky podporující aktivního žáka. Ve školním prostředí se robotika jevíjako vhodné vzdělávací téma pro výuku informatických předmětů. Téma badatelsky orientovanévýuky je v dostupných zdrojích vnímáno jako objevné, v informatice obecně a též v robotice jetoto téma prakticky neprobádané. Proto je výzkum zaměřen na vedení výuky základů robotikybadatelsky orientovanými úlohami. Cílem výzkumu je zjistit, zda badatelsky orientovaná výukarobotiky přispívá k rozvoji informatického myšlení žáků druhého stupně základních školv těchto třech složkách (algoritmizace, abstrakce a evaluace).
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov
ISBN
978-80-568-0503-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
95-100
Publisher name
Trnavská univerzita v Trnavě
Place of publication
Trnava
Event location
Trnava
Event date
Feb 11, 2022
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—