How do primary school teachers perceive inquiry based learning for robotics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908857" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908857 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_inter.pdf" target="_blank" >https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_inter.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak učitelé ZŠ vnímají badatelsky orientovanou výuku robotiky
Original language description
Článek se zabývá badatelsky orientovanou výukou (BOV) robotiky a jejím vnímáním učiteli nadruhém stupni základní školy. Téma badatelsky orientované výuky je v dostupných zdrojích vnímánojako objevné, v informatice obecně a též v robotice je toto téma prakticky neprobádané. Na základěrealizované výuky touto metodou jsme s aprobovanými učiteli informatiky uskutečnili hloubkovépolostrukturované rozhovory o výuce založené na bádání. Z výsledků je patrné, že většina námioslovených učitelů vnímá badatelsky orientovanou výuku robotiky pozitivně např. v aktivizaci žáků,radosti z objevů, vzájemné komunikaci atd., i za předpokladu větší časové náročnosti na kvalitupřípravy. Právě náročnost přípravy je vnímána učiteli jako největší negativum BOV.
Czech name
Jak učitelé ZŠ vnímají badatelsky orientovanou výuku robotiky
Czech description
Článek se zabývá badatelsky orientovanou výukou (BOV) robotiky a jejím vnímáním učiteli nadruhém stupni základní školy. Téma badatelsky orientované výuky je v dostupných zdrojích vnímánojako objevné, v informatice obecně a též v robotice je toto téma prakticky neprobádané. Na základěrealizované výuky touto metodou jsme s aprobovanými učiteli informatiky uskutečnili hloubkovépolostrukturované rozhovory o výuce založené na bádání. Z výsledků je patrné, že většina námioslovených učitelů vnímá badatelsky orientovanou výuku robotiky pozitivně např. v aktivizaci žáků,radosti z objevů, vzájemné komunikaci atd., i za předpokladu větší časové náročnosti na kvalitupřípravy. Právě náročnost přípravy je vnímána učiteli jako největší negativum BOV.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Didinfo 2024: New Perspective in Informatics Education, International Proceedings on Teaching Informatics
ISBN
978-80-7494-708-7
ISSN
2454-051X
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
64-73
Publisher name
Technická univerzita v Liberci
Place of publication
Liberec
Event location
Liberec
Event date
Feb 7, 2024
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—