The Research into Teaching Styles of English Teachers and Its Impact on Interaction and Discourse at Secondary Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43902054" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43902054 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výzkum edukačního stylu učitelů angličtiny a jeho působení na interakci a diskurz ve výuce na střední škole
Original language description
Monografie charakterizuje edukační styl učitele a analyzuje jeho význam ve výuce angličtiny v edukačních interakcích na střední škole. V prvním oddíle zjišťujeme, jak žáci středních škol reflektují pedagogické působení svého učitele angličtiny v dimenzích edukačního vztahu a edukačního řízení, které společně konstruují edukační styl daného učitele. Součástí výzkumu je rovněž charakteristika ideálního učitele angličtiny každým dotazovaným žákem. Druhý oddíl zkoumá edukační působení učitele v konkrétní třídní interakci pomocí analýzy videozáznamu úseku vyučovací hodiny. Zjišťujeme, nakolik je učitelovo působení dominantní či kooperativní, a kromě toho sledujeme míru edukační interakce mezi učitelem a žákem. Třetí výzkumný oddíl tvoří analýza vybraných aspektů třídního diskurzu ve výuce angličtiny v komunikačním přístupu. V závěru monografie jsou výsledky jednotlivých částí diskutovány a jsou z nich vyvozeny aplikace pro pedagogickou praxi.
Czech name
Výzkum edukačního stylu učitelů angličtiny a jeho působení na interakci a diskurz ve výuce na střední škole
Czech description
Monografie charakterizuje edukační styl učitele a analyzuje jeho význam ve výuce angličtiny v edukačních interakcích na střední škole. V prvním oddíle zjišťujeme, jak žáci středních škol reflektují pedagogické působení svého učitele angličtiny v dimenzích edukačního vztahu a edukačního řízení, které společně konstruují edukační styl daného učitele. Součástí výzkumu je rovněž charakteristika ideálního učitele angličtiny každým dotazovaným žákem. Druhý oddíl zkoumá edukační působení učitele v konkrétní třídní interakci pomocí analýzy videozáznamu úseku vyučovací hodiny. Zjišťujeme, nakolik je učitelovo působení dominantní či kooperativní, a kromě toho sledujeme míru edukační interakce mezi učitelem a žákem. Třetí výzkumný oddíl tvoří analýza vybraných aspektů třídního diskurzu ve výuce angličtiny v komunikačním přístupu. V závěru monografie jsou výsledky jednotlivých částí diskutovány a jsou z nich vyvozeny aplikace pro pedagogickou praxi.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7394-808-5
Number of pages
152
Publisher name
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Place of publication
České Budějovice
UT code for WoS book
—