Results of socially disadvantaged pupils in the Bebraschallenge 2022
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43906821" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43906821 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.didinfo.net/images/Zbornik_DidInfo%202023_final%201.pdf" target="_blank" >https://www.didinfo.net/images/Zbornik_DidInfo%202023_final%201.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výsledky sociálně znevýhodněných žáků v soutěži Bobřík informatiky
Original language description
Podle Strategie 2030+ je jedním z největších problémů českého školství nerovnost v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání [1].Zajímalo nás, jak se tato nerovnost projevuje v soutěži Bobřík informatiky a jak v jednotlivých složkách informatického myšlení. Dále nás zajímalo, zda s věkem dochází k vývoji nerovnosti. Ze škol zúčastněných v soutěži jsme proto vybrali školy se zvýšeným podílem sociálně znevýhodněných žáků (dále ZPSZŽ). Jejich výsledky jsme pak porovnali s výsledky ostatních škol zúčastněných v soutěži Bobřík informatiky. Výsledky ukazují na statisticky významné rozdíly v informatickém myšlení mezi žáky z běžných škol a ZPSZŽ škol, přičemž tyto rozdíly se s věkem žáků postupně prohlubují. Dále jsme nalezli statisticky významné rozdíly ve všech složkách informatického myšlení mezi žáky z běžných škol a ZPSZŽ škol. Největší rozdíly jsme nalezli u složek abstrakce a hledání opakujících se vzorů
Czech name
Výsledky sociálně znevýhodněných žáků v soutěži Bobřík informatiky
Czech description
Podle Strategie 2030+ je jedním z největších problémů českého školství nerovnost v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání [1].Zajímalo nás, jak se tato nerovnost projevuje v soutěži Bobřík informatiky a jak v jednotlivých složkách informatického myšlení. Dále nás zajímalo, zda s věkem dochází k vývoji nerovnosti. Ze škol zúčastněných v soutěži jsme proto vybrali školy se zvýšeným podílem sociálně znevýhodněných žáků (dále ZPSZŽ). Jejich výsledky jsme pak porovnali s výsledky ostatních škol zúčastněných v soutěži Bobřík informatiky. Výsledky ukazují na statisticky významné rozdíly v informatickém myšlení mezi žáky z běžných škol a ZPSZŽ škol, přičemž tyto rozdíly se s věkem žáků postupně prohlubují. Dále jsme nalezli statisticky významné rozdíly ve všech složkách informatického myšlení mezi žáky z běžných škol a ZPSZŽ škol. Největší rozdíly jsme nalezli u složek abstrakce a hledání opakujících se vzorů
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Didinfo 2023
ISBN
978-80-557-2038-8
ISSN
2454-051X
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
59-63
Publisher name
Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, Slovensko
Place of publication
Banská Bystrica
Event location
Banská Bystrica, Slovensko
Event date
Mar 29, 2023
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—