All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Results of socially disadvantaged pupils in the Bebraschallenge 2022

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43906821" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43906821 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.didinfo.net/images/Zbornik_DidInfo%202023_final%201.pdf" target="_blank" >https://www.didinfo.net/images/Zbornik_DidInfo%202023_final%201.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výsledky sociálně znevýhodněných žáků v soutěži Bobřík informatiky

  • Original language description

    Podle Strategie 2030+ je jedním z největších problémů českého školství nerovnost v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání [1].Zajímalo nás, jak se tato nerovnost projevuje v soutěži Bobřík informatiky a jak v jednotlivých složkách informatického myšlení. Dále nás zajímalo, zda s věkem dochází k vývoji nerovnosti. Ze škol zúčastněných v soutěži jsme proto vybrali školy se zvýšeným podílem sociálně znevýhodněných žáků (dále ZPSZŽ). Jejich výsledky jsme pak porovnali s výsledky ostatních škol zúčastněných v soutěži Bobřík informatiky. Výsledky ukazují na statisticky významné rozdíly v informatickém myšlení mezi žáky z běžných škol a ZPSZŽ škol, přičemž tyto rozdíly se s věkem žáků postupně prohlubují. Dále jsme nalezli statisticky významné rozdíly ve všech složkách informatického myšlení mezi žáky z běžných škol a ZPSZŽ škol. Největší rozdíly jsme nalezli u složek abstrakce a hledání opakujících se vzorů

  • Czech name

    Výsledky sociálně znevýhodněných žáků v soutěži Bobřík informatiky

  • Czech description

    Podle Strategie 2030+ je jedním z největších problémů českého školství nerovnost v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání [1].Zajímalo nás, jak se tato nerovnost projevuje v soutěži Bobřík informatiky a jak v jednotlivých složkách informatického myšlení. Dále nás zajímalo, zda s věkem dochází k vývoji nerovnosti. Ze škol zúčastněných v soutěži jsme proto vybrali školy se zvýšeným podílem sociálně znevýhodněných žáků (dále ZPSZŽ). Jejich výsledky jsme pak porovnali s výsledky ostatních škol zúčastněných v soutěži Bobřík informatiky. Výsledky ukazují na statisticky významné rozdíly v informatickém myšlení mezi žáky z běžných škol a ZPSZŽ škol, přičemž tyto rozdíly se s věkem žáků postupně prohlubují. Dále jsme nalezli statisticky významné rozdíly ve všech složkách informatického myšlení mezi žáky z běžných škol a ZPSZŽ škol. Největší rozdíly jsme nalezli u složek abstrakce a hledání opakujících se vzorů

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Didinfo 2023

  • ISBN

    978-80-557-2038-8

  • ISSN

    2454-051X

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    59-63

  • Publisher name

    Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, Slovensko

  • Place of publication

    Banská Bystrica

  • Event location

    Banská Bystrica, Slovensko

  • Event date

    Mar 29, 2023

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article