Mind maps: Using the method to name variables influencing the success of the teaching profession
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908234" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908234 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Myšlenkové mapy: Využití metody k pojmenování proměnných ovlivňujících úspěšnost lektorské profese
Original language description
Kapitola se tematicky zaměřuje na otázku využívání metody myšlenkové mapy v oblasti vzdělávání dospělých. Text ilustruje využití této metody při mapování pohledů lektorů dalšího vzdělávání na podmínky a okolnosti, které ovlivňují jejich úspěšné profesní působení. K identifikaci těchto proměnných bylo využito analýzy myšlenkových map zpracovaných lektory dalšího vzdělávání působících v korporátním prostředí. Doplňující výzkumnou metodou byly řízené rozhovory s cílovou skupinou, v jejichž rámci byla upřesněna jejich stanoviska, která se promítla do volby uvedených kategorií v myšlenkových mapách. Cílem výzkumného šetření, prezentovaného podrobněji v článku Pohled lektorů firemního vzdělávání na faktory úspěchu své vzdělávací činnosti (Procházka & Vítečková, 2016), bylo zjistit, co je důležité dle samotných lektorů pro úspěšné firemní vzdělávání. Zadání, tedy instrukce pro zpracování myšlenkové mapy vycházela ze stanoveného výzkumného problému, a to Jaké základní oblasti se podle interních firemních lektorů promítají do úspěšnosti vzdělávání?
Czech name
Myšlenkové mapy: Využití metody k pojmenování proměnných ovlivňujících úspěšnost lektorské profese
Czech description
Kapitola se tematicky zaměřuje na otázku využívání metody myšlenkové mapy v oblasti vzdělávání dospělých. Text ilustruje využití této metody při mapování pohledů lektorů dalšího vzdělávání na podmínky a okolnosti, které ovlivňují jejich úspěšné profesní působení. K identifikaci těchto proměnných bylo využito analýzy myšlenkových map zpracovaných lektory dalšího vzdělávání působících v korporátním prostředí. Doplňující výzkumnou metodou byly řízené rozhovory s cílovou skupinou, v jejichž rámci byla upřesněna jejich stanoviska, která se promítla do volby uvedených kategorií v myšlenkových mapách. Cílem výzkumného šetření, prezentovaného podrobněji v článku Pohled lektorů firemního vzdělávání na faktory úspěchu své vzdělávací činnosti (Procházka & Vítečková, 2016), bylo zjistit, co je důležité dle samotných lektorů pro úspěšné firemní vzdělávání. Zadání, tedy instrukce pro zpracování myšlenkové mapy vycházela ze stanoveného výzkumného problému, a to Jaké základní oblasti se podle interních firemních lektorů promítají do úspěšnosti vzdělávání?
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Učení a vzdělávání dospělých : kontexty, teorie a výzkumy
ISBN
978-80-271-3914-9
Number of pages of the result
10
Pages from-to
353-362
Number of pages of the book
395
Publisher name
Grada
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—