All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mind maps: Using the method to name variables influencing the success of the teaching profession

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908234" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908234 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Myšlenkové mapy: Využití metody k pojmenování proměnných ovlivňujících úspěšnost lektorské profese

  • Original language description

    Kapitola se tematicky zaměřuje na otázku využívání metody myšlenkové mapy v oblasti vzdělávání dospělých. Text ilustruje využití této metody při mapování pohledů lektorů dalšího vzdělávání na podmínky a okolnosti, které ovlivňují jejich úspěšné profesní působení. K identifikaci těchto proměnných bylo využito analýzy myšlenkových map zpracovaných lektory dalšího vzdělávání působících v korporátním prostředí. Doplňující výzkumnou metodou byly řízené rozhovory s cílovou skupinou, v jejichž rámci byla upřesněna jejich stanoviska, která se promítla do volby uvedených kategorií v myšlenkových mapách. Cílem výzkumného šetření, prezentovaného podrobněji v článku Pohled lektorů firemního vzdělávání na faktory úspěchu své vzdělávací činnosti (Procházka &amp; Vítečková, 2016), bylo zjistit, co je důležité dle samotných lektorů pro úspěšné firemní vzdělávání. Zadání, tedy instrukce pro zpracování myšlenkové mapy vycházela ze stanoveného výzkumného problému, a to Jaké základní oblasti se podle interních firemních lektorů promítají do úspěšnosti vzdělávání?

  • Czech name

    Myšlenkové mapy: Využití metody k pojmenování proměnných ovlivňujících úspěšnost lektorské profese

  • Czech description

    Kapitola se tematicky zaměřuje na otázku využívání metody myšlenkové mapy v oblasti vzdělávání dospělých. Text ilustruje využití této metody při mapování pohledů lektorů dalšího vzdělávání na podmínky a okolnosti, které ovlivňují jejich úspěšné profesní působení. K identifikaci těchto proměnných bylo využito analýzy myšlenkových map zpracovaných lektory dalšího vzdělávání působících v korporátním prostředí. Doplňující výzkumnou metodou byly řízené rozhovory s cílovou skupinou, v jejichž rámci byla upřesněna jejich stanoviska, která se promítla do volby uvedených kategorií v myšlenkových mapách. Cílem výzkumného šetření, prezentovaného podrobněji v článku Pohled lektorů firemního vzdělávání na faktory úspěchu své vzdělávací činnosti (Procházka &amp; Vítečková, 2016), bylo zjistit, co je důležité dle samotných lektorů pro úspěšné firemní vzdělávání. Zadání, tedy instrukce pro zpracování myšlenkové mapy vycházela ze stanoveného výzkumného problému, a to Jaké základní oblasti se podle interních firemních lektorů promítají do úspěšnosti vzdělávání?

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Učení a vzdělávání dospělých : kontexty, teorie a výzkumy

  • ISBN

    978-80-271-3914-9

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

    353-362

  • Number of pages of the book

    395

  • Publisher name

    Grada

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter