Integration of Educational Content in Tasks to Support the Implementation of the STEM Approach in School Practice
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43909482" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43909482 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Integrace vzdělávacího obsahu v úlohách pro podporu zavádění přístupu STEM do školní praxe
Original language description
Publikace se zaměřuje na integraci vzdělávacího obsahu v učebních úlohách s cílem podpořit zavádění přístupu STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) do školní praxe. V úvodní části představuje teoretická východiska integrace vzdělávacích obsahů, přičemž zvláštní důraz klade na STEM přístup jako formu integrované výuky. Autoři analyzují výhody i výzvy spojené s implementací tohoto přístupu v různých vzdělávacích systémech a představují vybraná výzkumná zjištění vztahující se k užití integrovaných úloh a aktivit v praxi.Hlavní část knihy je věnována praktickým příkladům úloh s integrovaným vzdělávacím obsahem, které jsou určeny pro využití ve výuce na základních školách. Publikace přináší kategorizaci úloh podle míry integrovaných vzdělávacích obsahů a ukazuje možnosti jejich implementace do výuky různých přírodovědných předmětů a matematiky. Zvláštní pozornost je věnována typologii STEM úloh, která je založena na faktorech, jako je propojení teorie s praxí, využití reálných kontextů a potenciál úloh pro podporu mezipředmětových vazeb. Tato část publikace prezentuje autorské učební úlohy, které jsou doplněny metodickými doporučeními pro učitele. Kniha rovněž reflektuje zkušenosti pedagogů se zaváděním prezentovaných integrovaných úloh do výuky, identifikuje klíčové překážky a nabízí návrhy na jejich překonání.Publikace je určena učitelům přírodovědných a technických předmětů, studentům učitelství a všem, kteří se zajímají o inovativní přístupy k výuce. Nabízí zdroj inspirace pro implementaci integrovaných učebních úloh do praxe či náměty pro vytváření autorských učebních úloh.
Czech name
Integrace vzdělávacího obsahu v úlohách pro podporu zavádění přístupu STEM do školní praxe
Czech description
Publikace se zaměřuje na integraci vzdělávacího obsahu v učebních úlohách s cílem podpořit zavádění přístupu STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) do školní praxe. V úvodní části představuje teoretická východiska integrace vzdělávacích obsahů, přičemž zvláštní důraz klade na STEM přístup jako formu integrované výuky. Autoři analyzují výhody i výzvy spojené s implementací tohoto přístupu v různých vzdělávacích systémech a představují vybraná výzkumná zjištění vztahující se k užití integrovaných úloh a aktivit v praxi.Hlavní část knihy je věnována praktickým příkladům úloh s integrovaným vzdělávacím obsahem, které jsou určeny pro využití ve výuce na základních školách. Publikace přináší kategorizaci úloh podle míry integrovaných vzdělávacích obsahů a ukazuje možnosti jejich implementace do výuky různých přírodovědných předmětů a matematiky. Zvláštní pozornost je věnována typologii STEM úloh, která je založena na faktorech, jako je propojení teorie s praxí, využití reálných kontextů a potenciál úloh pro podporu mezipředmětových vazeb. Tato část publikace prezentuje autorské učební úlohy, které jsou doplněny metodickými doporučeními pro učitele. Kniha rovněž reflektuje zkušenosti pedagogů se zaváděním prezentovaných integrovaných úloh do výuky, identifikuje klíčové překážky a nabízí návrhy na jejich překonání.Publikace je určena učitelům přírodovědných a technických předmětů, studentům učitelství a všem, kteří se zajímají o inovativní přístupy k výuce. Nabízí zdroj inspirace pro implementaci integrovaných učebních úloh do praxe či náměty pro vytváření autorských učebních úloh.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7694-105-2
Number of pages
222
Publisher name
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Place of publication
České Budějovice
UT code for WoS book
—