All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Integration of Educational Content in Tasks to Support the Implementation of the STEM Approach in School Practice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43909482" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43909482 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Integrace vzdělávacího obsahu v úlohách pro podporu zavádění přístupu STEM do školní praxe

  • Original language description

    Publikace se zaměřuje na integraci vzdělávacího obsahu v učebních úlohách s cílem podpořit zavádění přístupu STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) do školní praxe. V úvodní části představuje teoretická východiska integrace vzdělávacích obsahů, přičemž zvláštní důraz klade na STEM přístup jako formu integrované výuky. Autoři analyzují výhody i výzvy spojené s implementací tohoto přístupu v různých vzdělávacích systémech a představují vybraná výzkumná zjištění vztahující se k užití integrovaných úloh a aktivit v praxi.Hlavní část knihy je věnována praktickým příkladům úloh s integrovaným vzdělávacím obsahem, které jsou určeny pro využití ve výuce na základních školách. Publikace přináší kategorizaci úloh podle míry integrovaných vzdělávacích obsahů a ukazuje možnosti jejich implementace do výuky různých přírodovědných předmětů a matematiky. Zvláštní pozornost je věnována typologii STEM úloh, která je založena na faktorech, jako je propojení teorie s praxí, využití reálných kontextů a potenciál úloh pro podporu mezipředmětových vazeb. Tato část publikace prezentuje autorské učební úlohy, které jsou doplněny metodickými doporučeními pro učitele. Kniha rovněž reflektuje zkušenosti pedagogů se zaváděním prezentovaných integrovaných úloh do výuky, identifikuje klíčové překážky a nabízí návrhy na jejich překonání.Publikace je určena učitelům přírodovědných a technických předmětů, studentům učitelství a všem, kteří se zajímají o inovativní přístupy k výuce. Nabízí zdroj inspirace pro implementaci integrovaných učebních úloh do praxe či náměty pro vytváření autorských učebních úloh.

  • Czech name

    Integrace vzdělávacího obsahu v úlohách pro podporu zavádění přístupu STEM do školní praxe

  • Czech description

    Publikace se zaměřuje na integraci vzdělávacího obsahu v učebních úlohách s cílem podpořit zavádění přístupu STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) do školní praxe. V úvodní části představuje teoretická východiska integrace vzdělávacích obsahů, přičemž zvláštní důraz klade na STEM přístup jako formu integrované výuky. Autoři analyzují výhody i výzvy spojené s implementací tohoto přístupu v různých vzdělávacích systémech a představují vybraná výzkumná zjištění vztahující se k užití integrovaných úloh a aktivit v praxi.Hlavní část knihy je věnována praktickým příkladům úloh s integrovaným vzdělávacím obsahem, které jsou určeny pro využití ve výuce na základních školách. Publikace přináší kategorizaci úloh podle míry integrovaných vzdělávacích obsahů a ukazuje možnosti jejich implementace do výuky různých přírodovědných předmětů a matematiky. Zvláštní pozornost je věnována typologii STEM úloh, která je založena na faktorech, jako je propojení teorie s praxí, využití reálných kontextů a potenciál úloh pro podporu mezipředmětových vazeb. Tato část publikace prezentuje autorské učební úlohy, které jsou doplněny metodickými doporučeními pro učitele. Kniha rovněž reflektuje zkušenosti pedagogů se zaváděním prezentovaných integrovaných úloh do výuky, identifikuje klíčové překážky a nabízí návrhy na jejich překonání.Publikace je určena učitelům přírodovědných a technických předmětů, studentům učitelství a všem, kteří se zajímají o inovativní přístupy k výuce. Nabízí zdroj inspirace pro implementaci integrovaných učebních úloh do praxe či náměty pro vytváření autorských učebních úloh.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7694-105-2

  • Number of pages

    222

  • Publisher name

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    České Budějovice

  • UT code for WoS book