All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Homeworking in selected Czech companies

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F22%3A43905806" target="_blank" >RIV/60076658:12510/22:43905806 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Homeworking ve vybraných českých podnicích

  • Original language description

    Práce z domova (homeworking) je v současné době velmi diskutovaným tématem a také oblastí pracovního života, který již začíná být pro zaměstnance standardní záležitostí. Homeworking (dále jen HW) totiž zaměstnancům přináší velmi důležitou míru pružnosti a volnosti v rámci jejich organizace práce, a tím představuje významný manažerský nástroj pro efektivní sladění pracovního a rodinného života. Možnost vykonávat práci z domova se ukázala jako velmi nezbytná díky dva roky probíhající pandemii Covid-19, se kterou se potýkal celý svět a zejména manažeři podniků. Celá řada prací (zejména administrativní) se přesunula do domovů zaměstnanců velmi rychle. Homeworking se velmi rozšířil i díky lepší podpoře IT technologie a možnostem online komunikace ve většině podniků a má předpoklad stát se do budoucna ještě rozšířenějším. Cílem monografie je zhodnotit aspekty, který mají vliv na zavádění HW v České republice ve dvou typech podniků (zpracovatelský průmysl a podniky služeb). Výzkum byl realizován ke konci roku 2020 v době probíhající pandemie Covid-19. Autorům se podařilo získat prostřednictvím dotazníkového šetření údaje od 216 podniků. Hlavním důvodem zavádění HW uváděli manažeři nejčastěji krizi Covid-19, povahu práce umožňující HW a možnost práce při lehké nemoci. Důležitými aspekty mající vliv na zavádění HW z pohledů manažerů patří možnost práce v lehké nemoci, potřebná dostupnost zaměstnanců, ale i spokojenost zaměstnanců a flexibilita. Všech 17 zkoumaných aspektů ovlivňujících HW bylo pomocí faktorové analýzy shrnuto do 3 komponent: Aktuální potřeby trhu práce z pohledu zaměstnanců, Překážky, se kterými se potýká podnik a Covid- 19 specifika. V monografii je také uvedena celá řada praktických tipů pro manažery podniků: jaký software pro podporu HW použít, tipy pro zefektivnění HW, využití ShareDesku, jaká rizika jsou spojená s HW, jak provádět kontrolu či možnosti zpracování osobních údajů. Součástí je i případová studie banky, která pro své zaměstnance zavedla HW.

  • Czech name

    Homeworking ve vybraných českých podnicích

  • Czech description

    Práce z domova (homeworking) je v současné době velmi diskutovaným tématem a také oblastí pracovního života, který již začíná být pro zaměstnance standardní záležitostí. Homeworking (dále jen HW) totiž zaměstnancům přináší velmi důležitou míru pružnosti a volnosti v rámci jejich organizace práce, a tím představuje významný manažerský nástroj pro efektivní sladění pracovního a rodinného života. Možnost vykonávat práci z domova se ukázala jako velmi nezbytná díky dva roky probíhající pandemii Covid-19, se kterou se potýkal celý svět a zejména manažeři podniků. Celá řada prací (zejména administrativní) se přesunula do domovů zaměstnanců velmi rychle. Homeworking se velmi rozšířil i díky lepší podpoře IT technologie a možnostem online komunikace ve většině podniků a má předpoklad stát se do budoucna ještě rozšířenějším. Cílem monografie je zhodnotit aspekty, který mají vliv na zavádění HW v České republice ve dvou typech podniků (zpracovatelský průmysl a podniky služeb). Výzkum byl realizován ke konci roku 2020 v době probíhající pandemie Covid-19. Autorům se podařilo získat prostřednictvím dotazníkového šetření údaje od 216 podniků. Hlavním důvodem zavádění HW uváděli manažeři nejčastěji krizi Covid-19, povahu práce umožňující HW a možnost práce při lehké nemoci. Důležitými aspekty mající vliv na zavádění HW z pohledů manažerů patří možnost práce v lehké nemoci, potřebná dostupnost zaměstnanců, ale i spokojenost zaměstnanců a flexibilita. Všech 17 zkoumaných aspektů ovlivňujících HW bylo pomocí faktorové analýzy shrnuto do 3 komponent: Aktuální potřeby trhu práce z pohledu zaměstnanců, Překážky, se kterými se potýká podnik a Covid- 19 specifika. V monografii je také uvedena celá řada praktických tipů pro manažery podniků: jaký software pro podporu HW použít, tipy pro zefektivnění HW, využití ShareDesku, jaká rizika jsou spojená s HW, jak provádět kontrolu či možnosti zpracování osobních údajů. Součástí je i případová studie banky, která pro své zaměstnance zavedla HW.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7676-578-8

  • Number of pages

    113

  • Publisher name

    Wolters Kluwer ČR a.s.

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book