Homeworking in selected Czech companies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F22%3A43905806" target="_blank" >RIV/60076658:12510/22:43905806 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Homeworking ve vybraných českých podnicích
Original language description
Práce z domova (homeworking) je v současné době velmi diskutovaným tématem a také oblastí pracovního života, který již začíná být pro zaměstnance standardní záležitostí. Homeworking (dále jen HW) totiž zaměstnancům přináší velmi důležitou míru pružnosti a volnosti v rámci jejich organizace práce, a tím představuje významný manažerský nástroj pro efektivní sladění pracovního a rodinného života. Možnost vykonávat práci z domova se ukázala jako velmi nezbytná díky dva roky probíhající pandemii Covid-19, se kterou se potýkal celý svět a zejména manažeři podniků. Celá řada prací (zejména administrativní) se přesunula do domovů zaměstnanců velmi rychle. Homeworking se velmi rozšířil i díky lepší podpoře IT technologie a možnostem online komunikace ve většině podniků a má předpoklad stát se do budoucna ještě rozšířenějším. Cílem monografie je zhodnotit aspekty, který mají vliv na zavádění HW v České republice ve dvou typech podniků (zpracovatelský průmysl a podniky služeb). Výzkum byl realizován ke konci roku 2020 v době probíhající pandemie Covid-19. Autorům se podařilo získat prostřednictvím dotazníkového šetření údaje od 216 podniků. Hlavním důvodem zavádění HW uváděli manažeři nejčastěji krizi Covid-19, povahu práce umožňující HW a možnost práce při lehké nemoci. Důležitými aspekty mající vliv na zavádění HW z pohledů manažerů patří možnost práce v lehké nemoci, potřebná dostupnost zaměstnanců, ale i spokojenost zaměstnanců a flexibilita. Všech 17 zkoumaných aspektů ovlivňujících HW bylo pomocí faktorové analýzy shrnuto do 3 komponent: Aktuální potřeby trhu práce z pohledu zaměstnanců, Překážky, se kterými se potýká podnik a Covid- 19 specifika. V monografii je také uvedena celá řada praktických tipů pro manažery podniků: jaký software pro podporu HW použít, tipy pro zefektivnění HW, využití ShareDesku, jaká rizika jsou spojená s HW, jak provádět kontrolu či možnosti zpracování osobních údajů. Součástí je i případová studie banky, která pro své zaměstnance zavedla HW.
Czech name
Homeworking ve vybraných českých podnicích
Czech description
Práce z domova (homeworking) je v současné době velmi diskutovaným tématem a také oblastí pracovního života, který již začíná být pro zaměstnance standardní záležitostí. Homeworking (dále jen HW) totiž zaměstnancům přináší velmi důležitou míru pružnosti a volnosti v rámci jejich organizace práce, a tím představuje významný manažerský nástroj pro efektivní sladění pracovního a rodinného života. Možnost vykonávat práci z domova se ukázala jako velmi nezbytná díky dva roky probíhající pandemii Covid-19, se kterou se potýkal celý svět a zejména manažeři podniků. Celá řada prací (zejména administrativní) se přesunula do domovů zaměstnanců velmi rychle. Homeworking se velmi rozšířil i díky lepší podpoře IT technologie a možnostem online komunikace ve většině podniků a má předpoklad stát se do budoucna ještě rozšířenějším. Cílem monografie je zhodnotit aspekty, který mají vliv na zavádění HW v České republice ve dvou typech podniků (zpracovatelský průmysl a podniky služeb). Výzkum byl realizován ke konci roku 2020 v době probíhající pandemie Covid-19. Autorům se podařilo získat prostřednictvím dotazníkového šetření údaje od 216 podniků. Hlavním důvodem zavádění HW uváděli manažeři nejčastěji krizi Covid-19, povahu práce umožňující HW a možnost práce při lehké nemoci. Důležitými aspekty mající vliv na zavádění HW z pohledů manažerů patří možnost práce v lehké nemoci, potřebná dostupnost zaměstnanců, ale i spokojenost zaměstnanců a flexibilita. Všech 17 zkoumaných aspektů ovlivňujících HW bylo pomocí faktorové analýzy shrnuto do 3 komponent: Aktuální potřeby trhu práce z pohledu zaměstnanců, Překážky, se kterými se potýká podnik a Covid- 19 specifika. V monografii je také uvedena celá řada praktických tipů pro manažery podniků: jaký software pro podporu HW použít, tipy pro zefektivnění HW, využití ShareDesku, jaká rizika jsou spojená s HW, jak provádět kontrolu či možnosti zpracování osobních údajů. Součástí je i případová studie banky, která pro své zaměstnance zavedla HW.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7676-578-8
Number of pages
113
Publisher name
Wolters Kluwer ČR a.s.
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—