The Growth Strategy and Corporate Social Responsibility of Companies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F16%3A00533189" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/16:00533189 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/25619161:_____/16:N0000074
Result on the web
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Strategie růstu a společenská odpovědnost firem
Original language description
Růst ekonomiky v současném konkurenčním prostředí vyžaduje odpovídající reakci ode všech podniků, hotelnictví nevyjímaje. Odpovídající reakcí může být například strategie zaměřená na snížení nákladů nebo diferenciaci poskytovaných služeb. Za jednu z možných strategií, která zabezpečí růst, lze rovněž považovat využití společenské odpovědnosti firem. Ta je založena na třech tradičních rozhodujících faktorech, které zahrnují sociální, ekonomické a ekologické hodnoty. Autoři článku na základě provedeného dotazníkového šetření mezi vrcholovými a středními manažery hotelů a hotelových řetězců zjišťovali názory na využívání vynikající pověsti firmy v oblasti její společenské odpovědnosti pro dosažení ziskového a udržitelného růstu. Výsledky výzkumu poukazují na to, že realizovaný strategický záměr u většiny hotelů v současnosti představuje strategii růstu.K dosažení dlouhodobého ziskového růstu je využíváno zejména vybudování silné značky, získání nadšených zákazníků (stakeholderů) a inovace výrobků a služeb. Manažeři přisuzují vynikající pověsti v oblasti společenské odpovědnosti jen průměrný význam. Výzkum rovněž prokázal, že u společenské odpovědnosti hotelů je největší pozornost zaměřena do ekonomické oblasti, nejméně je využívána environmentální oblast. Prokázala se závislost uplatňování cesty spočívající v dosažení vynikající pověsti v oblasti společenské odpovědnosti firmy podle státu, velikosti sídla, velikosti hotelu, a pokud má hotel zpracován etický kodex
Czech name
Strategie růstu a společenská odpovědnost firem
Czech description
Růst ekonomiky v současném konkurenčním prostředí vyžaduje odpovídající reakci ode všech podniků, hotelnictví nevyjímaje. Odpovídající reakcí může být například strategie zaměřená na snížení nákladů nebo diferenciaci poskytovaných služeb. Za jednu z možných strategií, která zabezpečí růst, lze rovněž považovat využití společenské odpovědnosti firem. Ta je založena na třech tradičních rozhodujících faktorech, které zahrnují sociální, ekonomické a ekologické hodnoty. Autoři článku na základě provedeného dotazníkového šetření mezi vrcholovými a středními manažery hotelů a hotelových řetězců zjišťovali názory na využívání vynikající pověsti firmy v oblasti její společenské odpovědnosti pro dosažení ziskového a udržitelného růstu. Výsledky výzkumu poukazují na to, že realizovaný strategický záměr u většiny hotelů v současnosti představuje strategii růstu.K dosažení dlouhodobého ziskového růstu je využíváno zejména vybudování silné značky, získání nadšených zákazníků (stakeholderů) a inovace výrobků a služeb. Manažeři přisuzují vynikající pověsti v oblasti společenské odpovědnosti jen průměrný význam. Výzkum rovněž prokázal, že u společenské odpovědnosti hotelů je největší pozornost zaměřena do ekonomické oblasti, nejméně je využívána environmentální oblast. Prokázala se závislost uplatňování cesty spočívající v dosažení vynikající pověsti v oblasti společenské odpovědnosti firmy podle státu, velikosti sídla, velikosti hotelu, a pokud má hotel zpracován etický kodex
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Logos Polytechnikos
ISSN
1804-3682
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
59-76
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—