Methodology of the CZECH BEER tasting competition
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60193697%3A_____%2F22%3AN0000088" target="_blank" >RIV/60193697:_____/22:N0000088 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika degustační soutěže ČESKÉ PIVO
Original language description
Obecným cílem metodiky je zvyšování kvality a konkurenceschopnosti piva vyrobeného v České republice. Konkrétním cílem metodiky je splnění nejvyšších nároků na anonymitu vzorku, regulérnost a objektivitu soutěže ČESKÉ PIVO, a to jak z pohledu provedení, tak i vyhodnocení soutěže. Takové vlastnosti jsou pro věrohodnost a publicitu degustační soutěže zcela zásadní. Podobný postup využívající při zpracování dílčích i finálních výsledků bayesovskou statistiku vyplývající z teorie pravděpodobnosti, nebyl při žádné podobné soutěži dosud použit.
Czech name
Metodika degustační soutěže ČESKÉ PIVO
Czech description
—
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
—
OECD FORD branch
21101 - Food and beverages
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
VÚPS/RO1918/N/2022/1
Regulation ID
18/2022
Technical parameters
Český svaz pivovarů a sladoven odsouhlasil nově navrženou metodiku a bude ji používat od roku 2022 místo původního postupu degustační soutěže. Datum podpisu smlouvy: 27.4.2022, Ing. František Šámal, Český svaz pivovarů a sladoven, z.s., Lípová 511/15, 120 00 Praha 2, tel.: 224900106 .
Economical parameters
Ekonomické aspekty uplatnění Metodiky degustační soutěže ČESKÉ PIVO v praxi jsou přímé i nepřímé. Přímé – předpokládaný nárůst počtu vzorků hodnocených piv a tím i výnosů ze soutěže v přímé souvislosti se zvýšením renomé soutěže. V soutěži je v posledních letech hodnoceno kolem 70 vzorků ze 17 pivovarských skupin (či jednotlivých pivovarů) ČR. Předpokládáme, že renomé soutěže se zvětší a vzorků hodnocených v soutěži bude přibývat. Nepřímé – marketingový dopad, zvyšování kvality a konkurenceschopnosti piva vyrobeného v České republice.
Certification body designation
Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI), Květná 15, 603 00 Brno
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů