All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Chosen aspects of CRM and KM in firm

Result description

Effective Customer relationship management depends on successful implementation of the system and its continuous support. CRM is connected with the knowledge management of the company. The key critical factors of both are human resources in internal processes of the company, interconnection of the CRM and the KM system and their subsystems. Supportive factor is also formulation of the principles of work with information and their distribution in the strategy, known and shared by all members of the organization.

Keywords

CRMKnowledge ManagementCompetitiveness

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vybrané aspekty CRM a KM ve firmě

  • Original language description

    Efektivní fungování řízení vztahů se zákazníky je závislé na úspěšné implementaci systému a jeho průběžné údržbě. CRM je do značné míry provázáno s řízením znalostí ve firmě. Klíčovými kritickými faktory obojího je úloha lidských zdrojů v interních procesech firmy, provázanost systémů CRM a KM i jejich jednotlivých subsystémů. Podpůrným faktorem je dále formulace principů práce s informacemi a jejich distribuce ve strategii, známé a sdílené všemi členy organizace.

  • Czech name

    Vybrané aspekty CRM a KM ve firmě

  • Czech description

    Efektivní fungování řízení vztahů se zákazníky je závislé na úspěšné implementaci systému a jeho průběžné údržbě. CRM je do značné míry provázáno s řízením znalostí ve firmě. Klíčovými kritickými faktory obojího je úloha lidských zdrojů v interních procesech firmy, provázanost systémů CRM a KM i jejich jednotlivých subsystémů. Podpůrným faktorem je dále formulace principů práce s informacemi a jejich distribuce ve strategii, známé a sdílené všemi členy organizace.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník z Baťovy konference

  • ISBN

    80-7318-257-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

    0-0

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Baťi

  • Place of publication

    Zlín

  • Event location

    Zlín

  • Event date

    Apr 20, 2005

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article

Basic information

Result type

D - Article in proceedings

D

CEP

AE - Management, administration and clerical work

Year of implementation

2005