Chosen aspects of CRM and KM in firm
Result description
Effective Customer relationship management depends on successful implementation of the system and its continuous support. CRM is connected with the knowledge management of the company. The key critical factors of both are human resources in internal processes of the company, interconnection of the CRM and the KM system and their subsystems. Supportive factor is also formulation of the principles of work with information and their distribution in the strategy, known and shared by all members of the organization.
Keywords
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vybrané aspekty CRM a KM ve firmě
Original language description
Efektivní fungování řízení vztahů se zákazníky je závislé na úspěšné implementaci systému a jeho průběžné údržbě. CRM je do značné míry provázáno s řízením znalostí ve firmě. Klíčovými kritickými faktory obojího je úloha lidských zdrojů v interních procesech firmy, provázanost systémů CRM a KM i jejich jednotlivých subsystémů. Podpůrným faktorem je dále formulace principů práce s informacemi a jejich distribuce ve strategii, známé a sdílené všemi členy organizace.
Czech name
Vybrané aspekty CRM a KM ve firmě
Czech description
Efektivní fungování řízení vztahů se zákazníky je závislé na úspěšné implementaci systému a jeho průběžné údržbě. CRM je do značné míry provázáno s řízením znalostí ve firmě. Klíčovými kritickými faktory obojího je úloha lidských zdrojů v interních procesech firmy, provázanost systémů CRM a KM i jejich jednotlivých subsystémů. Podpůrným faktorem je dále formulace principů práce s informacemi a jejich distribuce ve strategii, známé a sdílené všemi členy organizace.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z Baťovy konference
ISBN
80-7318-257-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
0-0
Publisher name
Univerzita Tomáše Baťi
Place of publication
Zlín
Event location
Zlín
Event date
Apr 20, 2005
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—
Basic information
Result type
D - Article in proceedings
CEP
AE - Management, administration and clerical work
Year of implementation
2005