Informational utilization of a statistical analysis of questionnaire surveys
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F07%3A21887" target="_blank" >RIV/60460709:41110/07:21887 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Informační využití statistické analýzy dotazníkového šetření
Original language description
Pořizování dat formou dotazníku, ve kterém jsou zjišťovány názory reprezentativního výběrového souboru respondentů na nejrůznější oblasti lidské činnosti, je velmi častou formou získávání informací. Výsledky získané statistickou analýzou takových informací představují důležitý podpůrný nástroj, který využívají ke svému rozhodování manažeři firem a podnikatelé např. při průzkumu trhu a chování spotřebitelů. Komplexně se řešením těchto úkolů zabývá marketingový výzkum trhu zahrnující širokou škálu různýchaspektů od vymezení řešených úkolů a specifikaci potřebných informací přes způsoby získání dat a výběr metod jejich zpracování tak, aby bylo možné získané informace použít pro kvalifikované rozhodování, posouzení otázek reprezentativnosti a časové stability získaných výsledků. Omezujícími faktory tohoto výzkumu jsou finanční a časové limity, které je nutno promítnout do nákladů i časového harmonogramu pro řešení konkrétního průzkumu. Dotazníková šetření při marketingovém výzkumu
Czech name
Informační využití statistické analýzy dotazníkového šetření
Czech description
Pořizování dat formou dotazníku, ve kterém jsou zjišťovány názory reprezentativního výběrového souboru respondentů na nejrůznější oblasti lidské činnosti, je velmi častou formou získávání informací. Výsledky získané statistickou analýzou takových informací představují důležitý podpůrný nástroj, který využívají ke svému rozhodování manažeři firem a podnikatelé např. při průzkumu trhu a chování spotřebitelů. Komplexně se řešením těchto úkolů zabývá marketingový výzkum trhu zahrnující širokou škálu různýchaspektů od vymezení řešených úkolů a specifikaci potřebných informací přes způsoby získání dat a výběr metod jejich zpracování tak, aby bylo možné získané informace použít pro kvalifikované rozhodování, posouzení otázek reprezentativnosti a časové stability získaných výsledků. Omezujícími faktory tohoto výzkumu jsou finanční a časové limity, které je nutno promítnout do nákladů i časového harmonogramu pro řešení konkrétního průzkumu. Dotazníková šetření při marketingovém výzkumu
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BB - Applied statistics, operational research
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Efficiency and Responsibility in Education. Proceedings of papers 2007.
ISBN
978-80-213-1649-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
57-63
Publisher name
Department of Systems Engineering, FEM, Czech University of Life Sciences in Prague
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
May 30, 2007
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—