All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The determinant of the quality of bee products for their commercial realization

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A59541" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:59541 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Determinant jakosti včelích produktů na jejich obchodního zpeněžování

  • Original language description

    Včelí produkty jsou v současné době významným artiklem obchodu, vzhledem k zvyšujícímu se zájmu spotřebitelů o zdraví životní styl a návratu k přírodním produktům s blahodárným účinkem na lidský organismus. Největší podíl na celkovém obchodu s včelími produkty dosahuje med a proto je mu věnována největší pozornost. Vliv jakosti na zpeněžování včelích produktů nejvíce medu byl proto analyzován v konkrétní maloobchodní jednotce zabývající se právě obchodem s těmito produkty. Byl analyzován především cenový vývoj medu, vliv jeho původu a způsobu prodeje na jeho celkové uplatnění v tržní síti. Z výsledků vyplývá, že podíl medů pocházející z České republiky v českých supermarketech a hypermarketech představuje v průměru jen 20%. Při výkupu medu a dalších produktů se jejich cena odvíjí od jakosti. Ovšem v tržní síti při stanovení spotřebitelských cen jakost již nehraje primární úlohu. Dále se zvyšuje v posledních letech prodej včelích produktů hlavně opět medu tzv. ze dvora přímo spotřebitel

  • Czech name

    Determinant jakosti včelích produktů na jejich obchodního zpeněžování

  • Czech description

    Včelí produkty jsou v současné době významným artiklem obchodu, vzhledem k zvyšujícímu se zájmu spotřebitelů o zdraví životní styl a návratu k přírodním produktům s blahodárným účinkem na lidský organismus. Největší podíl na celkovém obchodu s včelími produkty dosahuje med a proto je mu věnována největší pozornost. Vliv jakosti na zpeněžování včelích produktů nejvíce medu byl proto analyzován v konkrétní maloobchodní jednotce zabývající se právě obchodem s těmito produkty. Byl analyzován především cenový vývoj medu, vliv jeho původu a způsobu prodeje na jeho celkové uplatnění v tržní síti. Z výsledků vyplývá, že podíl medů pocházející z České republiky v českých supermarketech a hypermarketech představuje v průměru jen 20%. Při výkupu medu a dalších produktů se jejich cena odvíjí od jakosti. Ovšem v tržní síti při stanovení spotřebitelských cen jakost již nehraje primární úlohu. Dále se zvyšuje v posledních letech prodej včelích produktů hlavně opět medu tzv. ze dvora přímo spotřebitel

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    GA - Agricultural economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Determinanty rozvoje vnitřního obchodu

  • ISBN

    978-80-87415-58-0

  • Number of pages of the result

    8

  • Pages from-to

    70-77

  • Number of pages of the book

    170

  • Publisher name

    Power Print Praha

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter