The determinant of the quality of bee products for their commercial realization
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A59541" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:59541 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Determinant jakosti včelích produktů na jejich obchodního zpeněžování
Original language description
Včelí produkty jsou v současné době významným artiklem obchodu, vzhledem k zvyšujícímu se zájmu spotřebitelů o zdraví životní styl a návratu k přírodním produktům s blahodárným účinkem na lidský organismus. Největší podíl na celkovém obchodu s včelími produkty dosahuje med a proto je mu věnována největší pozornost. Vliv jakosti na zpeněžování včelích produktů nejvíce medu byl proto analyzován v konkrétní maloobchodní jednotce zabývající se právě obchodem s těmito produkty. Byl analyzován především cenový vývoj medu, vliv jeho původu a způsobu prodeje na jeho celkové uplatnění v tržní síti. Z výsledků vyplývá, že podíl medů pocházející z České republiky v českých supermarketech a hypermarketech představuje v průměru jen 20%. Při výkupu medu a dalších produktů se jejich cena odvíjí od jakosti. Ovšem v tržní síti při stanovení spotřebitelských cen jakost již nehraje primární úlohu. Dále se zvyšuje v posledních letech prodej včelích produktů hlavně opět medu tzv. ze dvora přímo spotřebitel
Czech name
Determinant jakosti včelích produktů na jejich obchodního zpeněžování
Czech description
Včelí produkty jsou v současné době významným artiklem obchodu, vzhledem k zvyšujícímu se zájmu spotřebitelů o zdraví životní styl a návratu k přírodním produktům s blahodárným účinkem na lidský organismus. Největší podíl na celkovém obchodu s včelími produkty dosahuje med a proto je mu věnována největší pozornost. Vliv jakosti na zpeněžování včelích produktů nejvíce medu byl proto analyzován v konkrétní maloobchodní jednotce zabývající se právě obchodem s těmito produkty. Byl analyzován především cenový vývoj medu, vliv jeho původu a způsobu prodeje na jeho celkové uplatnění v tržní síti. Z výsledků vyplývá, že podíl medů pocházející z České republiky v českých supermarketech a hypermarketech představuje v průměru jen 20%. Při výkupu medu a dalších produktů se jejich cena odvíjí od jakosti. Ovšem v tržní síti při stanovení spotřebitelských cen jakost již nehraje primární úlohu. Dále se zvyšuje v posledních letech prodej včelích produktů hlavně opět medu tzv. ze dvora přímo spotřebitel
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
GA - Agricultural economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Determinanty rozvoje vnitřního obchodu
ISBN
978-80-87415-58-0
Number of pages of the result
8
Pages from-to
70-77
Number of pages of the book
170
Publisher name
Power Print Praha
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—