All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

CSR and Availability of Food for Celiacs in Retail Trade CR

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A66792" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:66792 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    CSR a dostupnost potravin pro celiaky v maloobchodu ČR

  • Original language description

    Chování a společenská odpovědnost maloobchodních provozních jednotek jako tržních subjektů vůči konečnému spotřebiteli by mělo být prioritou jejich podnikatelské činnosti, protože konečný spotřebitel produkty a služby firem spotřebovává a tím vytváří podmínky pro další reprodukční proces firmy. Být společensky odpovědnou firmou znamená chovat se eticky vůči svému okolí, ke kterému patří i spotřebitelé se zvláštními požadavky na stravování pro udržení kvality života. Příkladem je skupina spotřebitelů s nesnášenlivostí lepku. Konvenční potraviny vyrobené z obilí obsahující lepek nejsou vhodné pro spotřebitele s chronickým onemocněním sliznice tenkého střeva; tito spotřebitelé jsou přecitlivělí na přítomnost lepku v potravinách. Pro osoby s nesnášenlivostí lepku (celiakie, alergie na lepek nebo Duhringova dermatitida), lepek představuje celoživotní gastronomický problém-onemocnění, které je v současné době nevyléčitelné a je dokonce generačně geneticky přenosné. Z tohoto důvodu musí spotř

  • Czech name

    CSR a dostupnost potravin pro celiaky v maloobchodu ČR

  • Czech description

    Chování a společenská odpovědnost maloobchodních provozních jednotek jako tržních subjektů vůči konečnému spotřebiteli by mělo být prioritou jejich podnikatelské činnosti, protože konečný spotřebitel produkty a služby firem spotřebovává a tím vytváří podmínky pro další reprodukční proces firmy. Být společensky odpovědnou firmou znamená chovat se eticky vůči svému okolí, ke kterému patří i spotřebitelé se zvláštními požadavky na stravování pro udržení kvality života. Příkladem je skupina spotřebitelů s nesnášenlivostí lepku. Konvenční potraviny vyrobené z obilí obsahující lepek nejsou vhodné pro spotřebitele s chronickým onemocněním sliznice tenkého střeva; tito spotřebitelé jsou přecitlivělí na přítomnost lepku v potravinách. Pro osoby s nesnášenlivostí lepku (celiakie, alergie na lepek nebo Duhringova dermatitida), lepek představuje celoživotní gastronomický problém-onemocnění, které je v současné době nevyléčitelné a je dokonce generačně geneticky přenosné. Z tohoto důvodu musí spotř

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Agrarian Perspectives - Proceedings of the 22th Scientific Conference: Development trends in agribussiness

  • ISBN

    978-80-213-2419-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    349-360

  • Publisher name

    CULS Prague, Faculty of Economics and Management

  • Place of publication

    Prague, CR

  • Event location

    Czech University of Life Sciences Prague, CR

  • Event date

    Sep 17, 2013

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article

    000338040300032