The impact of activity-aided teaching in Agrochemistry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F07%3A19151" target="_blank" >RIV/60460709:41210/07:19151 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv aktivizujících metod ve výuce Agrochemie
Original language description
Předmět Agrochemie vyučovaný na Fakultě agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů ČZU v Praze byl vybrán pro testování efektivnosti výuky běžnými výukovými metodami v porovnání s aktivizujícími metodami. Rovněž byl porovnáván vliv přátelské komunikace oproti anonymnímu přístupu vyučujícího. Pro experiment byly náhodně vybrány čtyři skupiny studentů prvního ročníku Agrochemie, které byly vyučovány jedním vyučujícím. Efektivita výuky byla stanovena podle bodového skóre studentů z testu zahrnující určitou látku. Pro absolutní určení znalostí studentů byl použit vstupní test, jimž byly zjištěny znalosti studentů, které získali jinde než v předmětu Agrochemie. Bylo zjištěno, že největší progrese dosáhli studenti ve skupině D, kde byly kombinovány aktivizující metody společně s neanonymním přístupem, druhé největší progrese dosáhli studenti skupiny B, kde se vyučovalo aktivizujícími metodami a přístupy vyučujícího byl anonymní. Na třetím místě skončili studenti ze skupiny A, kde byla v
Czech name
Vliv aktivizujících metod ve výuce Agrochemie
Czech description
Předmět Agrochemie vyučovaný na Fakultě agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů ČZU v Praze byl vybrán pro testování efektivnosti výuky běžnými výukovými metodami v porovnání s aktivizujícími metodami. Rovněž byl porovnáván vliv přátelské komunikace oproti anonymnímu přístupu vyučujícího. Pro experiment byly náhodně vybrány čtyři skupiny studentů prvního ročníku Agrochemie, které byly vyučovány jedním vyučujícím. Efektivita výuky byla stanovena podle bodového skóre studentů z testu zahrnující určitou látku. Pro absolutní určení znalostí studentů byl použit vstupní test, jimž byly zjištěny znalosti studentů, které získali jinde než v předmětu Agrochemie. Bylo zjištěno, že největší progrese dosáhli studenti ve skupině D, kde byly kombinovány aktivizující metody společně s neanonymním přístupem, druhé největší progrese dosáhli studenti skupiny B, kde se vyučovalo aktivizujícími metodami a přístupy vyučujícího byl anonymní. Na třetím místě skončili studenti ze skupiny A, kde byla v
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
III. Mezinárodní konference k problematice přípravy učitelů pro přírodovědné a zemědělské předměty. Příprava učitelů v dekádě vzdělávání a výchovy k udržitelnému rozvoji.
ISBN
978-80-213-1608-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
2
Pages from-to
10-11
Publisher name
ČZU v Praze
Place of publication
ČZU v Praze
Event location
Tatranská Štrba SR
Event date
Feb 1, 2007
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—