Regional differences in evaluation of second practice teaching of PE student teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00002421" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00002421 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Regionální odlišnosti v hodnocení následných pedagogických praxí studentů učitelství tělesné výchovy
Original language description
Studie se zabývá hodnocením vyučovacích jednotek tělesné výchovy vedených praktikujícími studenty během první a následné pedagogické praxe. Hodnotí se vztah praktikantů k habituálním a progresivním vyučovacím jednotkám tělesné výchovy s ohledem na jejichzkušenosti a region. Výsledky ukazují, že praktikanti hodnotí pozitivněji progresivní než habituální vyučovací jednotky, což je v souladu s novou koncepcí tělesné výchovy. Dále je z výsledků patrné, že praktikující studenti v olomouckém regionu jsou kritičtější ke své druhé praxi, naopak studenti českobudějovického regionu jsou s druhou praxí mnohem spokojenější. V obou regionech se praktikantům podařilo zvýšit roli žáka ve vyučovacích jednotkách. Studie ukazuje, že pedagogické dovednosti jsou ovlivněné teoretickou přípravou studentů na univerzitě, proto je její udržení a zkvalitňování velmi důležité.
Czech name
Regionální odlišnosti v hodnocení následných pedagogických praxí studentů učitelství tělesné výchovy
Czech description
Studie se zabývá hodnocením vyučovacích jednotek tělesné výchovy vedených praktikujícími studenty během první a následné pedagogické praxe. Hodnotí se vztah praktikantů k habituálním a progresivním vyučovacím jednotkám tělesné výchovy s ohledem na jejichzkušenosti a region. Výsledky ukazují, že praktikanti hodnotí pozitivněji progresivní než habituální vyučovací jednotky, což je v souladu s novou koncepcí tělesné výchovy. Dále je z výsledků patrné, že praktikující studenti v olomouckém regionu jsou kritičtější ke své druhé praxi, naopak studenti českobudějovického regionu jsou s druhou praxí mnohem spokojenější. V obou regionech se praktikantům podařilo zvýšit roli žáka ve vyučovacích jednotkách. Studie ukazuje, že pedagogické dovednosti jsou ovlivněné teoretickou přípravou studentů na univerzitě, proto je její udržení a zkvalitňování velmi důležité.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků mezinárodního semináře Pedagogické kinantropologie
ISBN
80-7368-041-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
242
Pages from-to
52-57
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
Event location
Frýdlant nad Ostravicí
Event date
Jan 1, 2005
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—