Mathematical modelling of diesel particulate filters
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F06%3A00016744" target="_blank" >RIV/60461373:22340/06:00016744 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Matematické modelování částicových filtrů
Original language description
Dieselové částicové filtry (DPF) jsou zařízení k odstraňování částeček sazí ze spalin vznětových motorů. Maximální množství vypouštěných částic je přísněji regulováno od roku 2005 normou EU IV. Částice mohou způsobovat dýchací obtíže a být karcinogenní.Monolitické filtry jsou složeny ze dvou typů kanálků, jeden je uzavřen zepředu a otevřen vzadu, druhý naopak. Kanálky obou typů leží střídavě vedle sebe a výfukové plyny jsou tak nuceny procházet stěnou. Stěna funguje jako filtr pro saze. Saze se akumuluji na stěnách a po nějaké době musí být filtr regenerován. Kritériem pro čas regenerace je narůstající tlaková ztráta. Regenerace se provádí zvýšením teploty pomocí elektrického topení nebo pomocí přídavku paliva, a tedy ohřátím samotných výfukových plynů. Saze se oxidují na oxid uhličitý a oxid uhelnatý. Regenerační teplota je velmi vysoká, ale lze ji snižovat například přídavkem katalyzátoru do paliva. Například pomocí přídavků oxidů céru lze snížit minimální teplotu nutnou k regenerac
Czech name
Matematické modelování částicových filtrů
Czech description
Dieselové částicové filtry (DPF) jsou zařízení k odstraňování částeček sazí ze spalin vznětových motorů. Maximální množství vypouštěných částic je přísněji regulováno od roku 2005 normou EU IV. Částice mohou způsobovat dýchací obtíže a být karcinogenní.Monolitické filtry jsou složeny ze dvou typů kanálků, jeden je uzavřen zepředu a otevřen vzadu, druhý naopak. Kanálky obou typů leží střídavě vedle sebe a výfukové plyny jsou tak nuceny procházet stěnou. Stěna funguje jako filtr pro saze. Saze se akumuluji na stěnách a po nějaké době musí být filtr regenerován. Kritériem pro čas regenerace je narůstající tlaková ztráta. Regenerace se provádí zvýšením teploty pomocí elektrického topení nebo pomocí přídavku paliva, a tedy ohřátím samotných výfukových plynů. Saze se oxidují na oxid uhličitý a oxid uhelnatý. Regenerační teplota je velmi vysoká, ale lze ji snižovat například přídavkem katalyzátoru do paliva. Například pomocí přídavků oxidů céru lze snížit minimální teplotu nutnou k regenerac
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
CI - Industrial chemistry and chemical engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GD104%2F03%2FH141" target="_blank" >GD104/03/H141: Reaction and transport phenomena in complex homogeneous and heterogeneous systems</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník semináře "Reakční a transportní jevy"
ISBN
80-7080-626-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
15
Pages from-to
88-103
Publisher name
VŠCHT
Place of publication
Praha
Event location
Hrubá skála
Event date
Dec 1, 2006
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—