Dynamic model of NOx storage catalyst for automotive exhaust gas aftertreatment, including N2O formation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F11%3A43892419" target="_blank" >RIV/60461373:22340/11:43892419 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Dynamic model of NOx storage catalyst for automotive exhaust gas aftertreatment, including N2O formation
Original language description
Software for dynamic simulations of NOx storage and reduction catalyst for abatement of NOx exmissions in automotive exhaust gases from economical lean-burn (Diesel and advanced gasoline) engines. The model reaction kinetics contain detailed descriptionof NOx adsorption under lean conditions and consequent reduction of the stored NOx in excess of CO, H2 and hydrocarbons, including dynamic prediction of selectivity towards N2O, N2, or NH3. The model predicts instantaneous and overall conversions and selectivities in dependence on actual monolith configuration and operating conditions, including real driving cycles. N2O formation submodel enables to predict N2O emissions (greenhouse gas).
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
R - Software
CEP classification
CI - Industrial chemistry and chemical engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
XMR_NSRC_N20
Technical parameters
Console application running under Linux or Windows
Economical parameters
Využití tohoto software při výzkumu a vývoji elektrochemických systémů přináší příjemci příjem ročně v řádu 1 mil. Kč, které získá uplatněním bodovaných výstupů například typu J. Dále licence firmě Daimler AG 12 000 EUR
Owner IČO
60461373
Owner name
VŠCHT